mandag 4. februar 2013

Full rulle

Hei!

Nå har det vært kjempefint sparkeføre, så mor og jeg har fått oss noen skikkelige runder. Herlig!

I fredags kom Wilje på besøk igjen og ble til midt på lørdagen.
Det ble ikke tid til noen ekstra lange turer denne gangen, men vi klarte fint å holde varmen oppe i hagen også. (Muligens vekket vi noen naboer på lørdagsmorgenen...)

Søndags ettermiddag hadde mor avtalt med Lasses mor at vi skulle forsøke oss på å gå spor.
Om formiddagen forsvant far og mor ut, uten meg og med klesklyper i lommene og kom tomhendt tilbake ganske snart.
Senere på ettermiddagen møtte vi Lasse med matmor i skolegården midt imot der vi bor, og da forstod jeg hva klypene skulle brukes til. De var for å markere start og slutt på sporene. Grønne klyper til meg og blå til Lasse.
Hverken Lasse eller jeg har prøvet noe særlig på sånne menneskelagde spor. Det hadde forsåvidt ikke eierne våre heller, så det hele ble litt vimsete og ikke så veldig bra egentlig, men innsatsviljen var det ikke noe i veien med.
Etterpå lekte Lasse og jeg og det var vi veldig mye bedre på. Det var forresten mye hyggeligere å treffes utendørs, så vi kunne teste fart og teknikk fullt ut i der i snøen.

Siden torsdag har jeg altså trent intervall, teknikk og smidighet med både Wilje og Lasse, trent utholdenhet og kondis med mor på sparken og trimmet hjernecellene og luktesansen dessuten.
Så om ikke det har vært full rulle , så vet ikke jeg.

I dag var vi en liten tur ute hos Lisel på Mjøsa Hesteklinikk. Ikke fordi jeg feiler noe, men fordi det nok snart blir påbudt med pass for hunder som skal over grensen også til og fra Sverige.
Så nå har jeg eget pass å passe på. Er jeg uheldig, kan jeg få passet mitt påskrevet. (Norskt uttryck för om man blir utskälld för något), så jeg skal passe meg for det.
Jeg må bare finne et passende bilde å ha inni også, så er alt på plass.

Vi har begynt nedtellingen til neste helg på HundCampus også. Fredag morgen drar vi.
Yes, det blir helmax!!!!!

Vi voffes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar