mandag 25. februar 2013

Lørdagsjobb og trim

Hei!

Jeg tenkte jeg kunne søke meg lørdagsjobb hos Anita's Hund og Katt.
Vi var innom der i lørdags og da passet jeg på å sjekke arbeidsforholdene.


Jeg kan jo for eksempel teste varene med min utsøkte smaksans og jeg kan meget vel yde service bak disken; "Skal det være no' mer før vi stenger?"
Hyggelige kollegaer vil jeg få også.
Stiller til jobbintervju neste gang vi stikker innom.

Det er så fint vær om dagen at det faktisk ikke burde være lov å være inne.
I går ble det derfor trim nesten hele dagen.
Først tok mor og jeg en tur med sparken før frokost. Da traff vi på Cava, en av mine venninner, og vi tok oss en real spurtrunde imens eierne våre pratet om løst og fast.

Litt senere dro vi til skogs.
Der hadde mor lagt et spor, så jeg skulle få trimme hjernen også.
Etterpå gikk vi en lang runde og da traff vi en Berner-jente på min alder som var morsom å base i snøen med.

Det var mange spennende dufter i skogen som jeg jo også måtte følge opp. Det var ikke lett i snømassene utenfor stien, men jeg ga meg ikke og la på "svøm" (simmade). Så da fikk jeg en slags svømmetrim også i tillegg til å få frisket opp pelsen med snøbadet. Snø er jo vann, bare i en annen form

Panneluggen var moden for trimming. Jeg så flere rare skygger enn de som fantes i virkeligheten, sa mor. Og pelsen mellom tredeputene samlet på snøklumper når jeg løp. Dermed kom trimsaksen frem og nå har jeg fri sikt og snøfrie poter.

Far har trimmet en god del foran TV'n sammen med det norske skilandslaget under VM i Val de Fiemme. Det er ganske slitsomt, har jeg forsått. Dessuten har han trimmet mor fordi svenskene ikke har tatt så mange medaljer som de norske.
Likevel ville vi gjerne ha ham med ut på trimtur i solskinnet, så med kaffe på termosen tok vi  sparkene og for ned til Mjøsstranden.
Der krydde det av folk, både på land og ute på isen. Det var rene påskestemningen og det ble bedrevet trim i mange varianter, med og uten ski, spark, pulk og pilk.


Vi fant oss et stille sted med utsikt over isen og nøt medbrakte småkaker til kaffen.

Til sist tok vi en ekstra kveldstur i måneskinnet og stoppet opp på skolegården for å trimme litt på lydighetsferdighetene. Fri ved foten og innkalling.
Det er ikke så ofte vi gjør sånt for tiden og da er det ekstra morsomt. Mor var meget fornøyd med vår innsats. Og det var jeg også.

I dag er det mandag og jobb, men jeg vil helst være ute i det fine været.


I morgen, kanskje...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar