mandag 1. april 2013

Påskeslutt

Hei!

Så var det dags for "sommertid" igjen. Mor og far har stilt om alle klokker i huset og nå starter dagen en time tidligere.
Det er noen rare påfunn. Kan ikke tiden bare få lov å være som den er?
I dag var mor våken før meg til og med. Egentlig burde jo hun også ha sovet lengre, men sånn ble det ikke.
I stedet ble det en tur på kontoret for å gjøre klart til ny arbeidsuke.

Etterpå tok vi en tur ut på Mjøsisen og gikk helt over til Nes. Best å passe på nå, for plutselig en dag er isen borte og da må en vel svømme hvis en skal dit.


Det var ingenting å utsette på været og siden vi var tidlig ute var vi nesten helt alene.

Når vi kom tilbake til Hamar igjen møtte vi far. Jeg hadde ikke ventet det og ble hoppende glad over å se ham. Han hadde med seg ryggsekk med frokostmat og vi fant en trivelig plass for å nyte medbrakt i formiddagssolen.


Brødskiver, ost, egg og kaviar. Kaffe til dem som liker det. Ingen grunn til å klage på serveringen heller.

Ellers har vi skjerpet oss med hjemmeleksene de siste dagene og gått flere spor.
Igår var vi på kaffebesøk hos Bodil og Kai. Da passet mor på å legge spor på isen. Kai ble med og lagde kryssende spor  - i tillegg til elg- og revespor som allerede var der. Bodil inspiserte selve sporingen. Jeg var ganske så flink, hvis jeg kan mene noe om det selv.
Så har vi trent på "te-banen", litt minisøk og nå kom mor på at vi ikke har trent på søk i rom, så da får vi travelt med å gjøre det også.
Det er jo snart dags for ny tur til HundCampus.

Ellers har vi vært usedvanlig late på ettermiddagen i dag. Vi bare lå og sløvet i gamlesofaen som står ute og venter på siste reis til søppelhaugen (soptippen). Det var deilig å ligge der og høre på at det dryppet fra taket og fuglene kvidret. Men nå er mor rød som en hummer i kinnene av alt solskinnet.
Sånne problem har ikke jeg. Derimot måtte jeg få en runde med kammen for det påstås at jeg har floker i pelsen. (Verste jeg har hørt. Min pels er da alltid perfekt...)
Så nå har fuglene en masse fin sort ull å isolere redene sine med.

Apropos reder;
Min kusine Ebba på Kennel Clayhill ble mamma natt til lørdag!!!!
Og pappan - som sikkert er lykkelig uvitende om hendelsen - han heter Bruno.
Det ble syv små søte, brune påskenøster som nå bor i samme valpekassa som jeg og mine søsken bodde i for to år siden.
Masse grattis til alle sammen der nede og lykke til med de neste åtte-ni ukene i Lerberget!!!
Den som får starte sitt hundeliv der er heldig. Det kan jeg skrive under på.

Snipp, snapp snute, så var denne ferien ute.

Ha det på badet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar