torsdag 22. mars 2012

Hei alle sammen!

Det har skjedd en del på hjemmefronten den siste tiden.

Først var mor på kurs i København for en stund siden og  far og jeg koste oss på egen hånd og pote.
Så var vi en liten tur i Filipstad og besøkte Kjell og spiste "plättar", deilige plättar med mye egg og lite mel i røra.

I lørdags ble jeg klippet helt kort.
500 gram pels (!) forsvant for maskinskjæret.
Det var en effektiv slankekur og nå er jeg ganske mager om bena, så også om hale og hals.
Men hode er like tykkt og ørene kjempelange.

Denne gangen var det ikke så skummelt å bli klippet. Jeg hadde jo gjort det en gang før. Nå våget jeg tilogmed la mor klippe frembena med maskinen.
Det er alltså mor som er maskinfører.
Far står ved siden og passer på meg, støtter og trøster og sørger for en godbit i ny og ne. En viktig oppgave, synes jeg.

Nå, når jeg har fått ordnet vårfrisyren slipper jeg å måtte kamme annet enn ører og skjegg på lang tid.
Herlig!

Her om dagen hadde jeg bursdag (fødelsedag). Ett helt år gammel.
Det ble jammen feiret i to omganger.
På tirsdagen var det pølser til middag - for min skyld. For da fikk jeg masse pølsebiter når de andre hadde spist ferdig. Smask!
Om kvelden knekket jeg "koden" på hvordan jeg skulle få godbitene ut av en leke som jeg fikk til jul.
Den har bare ligget på gulvet til ingen nytte og mor har måttet hjelpe meg for å få noe fornuftig ut av den.
Men nå har jeg skjønt det! På min ettårsdag...

I går kom Ludvig på besøk sammen  med husfolket sit.
Det var invitert til vaffelselskap.
Vaffler til alle, enten de hadde to eller fire ben.

Vaffler er kjempegodt, men Ludvig og jeg hadde egentlig ikke tid til denslags.
Vi holdt egen fest med leker i hagen. Det var morsomt, det!
Gjørmebryting var en av yndingslekene.
Gressplenen er nemlig bløt av smeltet snø og egner seg godt til denslags.
Ludvig gjennomgikk en drastisk forandring fra lys Golden til Greyhound.
Meg syntes det ikke på, men jeg var nok minst like møkkete (lortig).
Tyggeben fikk vi også, men vi hadde ikke tid til det heller.
Først etter at gjestene hadde gått tok jeg meg tid til benet, men da smakte det også ekstra godt!

Vi festet og herjet så heftig at i dag måtte jeg til veterinæren med rødt øye...

Mor så at høyre øye så rart ut når vi skulle gå og legge oss i går og det var ikke bedre i dag, så da var det bare å ringe doktrorn.

Denne gangen var det far som ble med meg, for han kunne gå fra jobben en stund på dagen.
Vi klarte oss fint på egen hånd der også.

Lisel på Mjøsa Hesteklinikk kikket på meg og fant ut av a blinkhinnen på høyre øye var veldig betent (inflammerad) og i tillegg var den vrengt (!).
Det hadde hun bare sett en gang før, sa hun.
Jeg aner ikke hvordan det har gått for seg alltså, men hun greide  i alle fall å rette den til igjen.
Lisel er flink!
Jeg har fått dråper til øyet også, så betennelsen skal bli borte nå.
På tirsdag  skal vi dit igjen på kontroll.

Ja, sånn kan det gå på kalas.

Hei hei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar