tirsdag 26. juni 2012

Midt i sommeren

Hei!

I forrige uke "snudde" sola igjen.
Det gjorde den like før jul også uten at jeg så noen forskjell.
Men da var det mørkt nesten hele tiden.
Nå er det lyst nesten hele tiden. Det liker jeg.

I fredags var det Midsommarafton i Sverige, sa mor og insisterte på at det skulle være sild med nypoteter og rømme (gräddfil) til middag.
Jeg vet ikke hvordan det er på den svenske midsommeraften, men jeg liker ikke sild. Nypoteter og rømme er bedre.
Mor sier at man feirer stort og danser rundt en stang med blomster og blad på. Det er mye musikk og veldig koselig.
Av den grunnen er Midsommarafton alltid på en fredag, så alle kan hvile seg neste dag.

Dagen etter var det St.Hansaften her i Norge. Det er alltid på den 23/6, uansett hvilken ukedag det er. Hvis man feirer det ordentlig, så tenner en bål og lager fest.
Det er ikke så mange som gjør det nå for tiden og i år regnet det ganske mye, så det ble nok ikke så mye fest og enda minrde bålbrenning.

Vi fikk Erle på besøk passe (lagom) til middag, så jeg fikk ganske mange biter tildelt fra middagsmaten. Det sørget Erle for.
Heldigvis (som tur var) var det ikke sild, men grillet ørret og det er veldig godt.

Erle skulle bli hos oss til neste dag, for Lars og Stine skulle i bryllup.
Vi hadde en hyggelig stund før sengetid, hun og jeg, og når Erle sovnet, så sluknet jeg også.

Det var smart å legge seg tidlig, for vi ble vekket kl 06,45 av lille frøken...
Men når hun hadde fått tørr bleie krabbet vi opp i dobbeltsengen til Far/Farfar alle sammen og slappet av enda en time før vi stod opp og spiste frokost.
Erle syntes det var deilig å kose med føttene oppe i pelsen min og jeg passet på å vaske henne rundt snuten og i ørene.

Med Erle i bæremeis på ryggen til mor fikk vi tilogmed med far på lang morgentur etterpå.
Det var kjempekoselig.
Når Erle sov formiddagslur, sovnet far og jeg også...

Lars og Stine kom til middag og når de dro hjem, gikk mor og jeg på i hagebesøk hos noen hun kjenner.

Det var en veldig spennende hage med masse kriker og kroker, busker og vekster.
En liten damm med fisker var det også der og et lysthus, som mor kunne tenkt seg maken til.

Som vanlig var det en intens helg og je la meg tidlig på søndagskvelden også.

I går var siste dag for treing på kurset og på torsdag skal vi opp til "examen".
Vi gikk gjennom alle øvelser unntatt den å ligge stille i to minutter.
Det gikk ganske bra, synes jeg selv og jeg tror mor var litt stolt.

Nå gjenstår det å se om jeg har lyst å være like flink på torsdag...

Hei så lenge!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar