onsdag 6. mars 2013

Skitur på Mjøsa

Hei!

Vi fikk til en fin skitur på Mjøsa i forrige uke. Da var det ca et år siden sist vi var på skitur.
Sola skinte gjennom lett tåkedis og det var ikke så veldig kaldt heller.

Jeg må si jeg har respekt for disse lange tingene, både de som sitter på bena og særlig de som brukes i hendene (staver, red. anm.), slik at de tobente blir "firbente" på en måte.
Nei, jeg liker ikke stavene og de må legges på bakken hvis det er noe som skal ordnes på eller med meg.
Da har vi kontroll. Jeg vil ikke ha dem dinglende foran snuta.

Bortsett fra det var det jo bare herlig å legge ut på den store, ekstra vidda som blir når isen legger seg og er trygg nok til å ferdes på.
Jeg dro i vei og mor hang på, helt til jeg stoppet for å hilse på en hund, kikke på en pilker eller noe annet interessant. Da var det mor som måtte dra meg for å komme videre - og det er ikke bare enkelt.
Jeg kan kunsten å bli dobbelt så tung hvis jeg finner det nødvendig.

Et par ganger var vi heller ikke enige om ferdretningen. Da datt mor på baken.
Etter sitt andre fall truet hun med å begynne å snakke dansk.
Hvorfor skulle hun det...?

Nåvel, vi kom helt bort til "Fiskehytta" og der var det tid for te og Italienske kavringer (skorpor).
Godt i solskinnet.

Så dro vi hjem igjen og var begge fornøyde etter en herlig tur.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar