onsdag 6. mars 2013

Siste kurshelg med Sissel og Aase

I helgen var vi på snusekurs med Sissel og Aase igjen i de nye, fine lokalene på Lahaugmoen.
Dette var den siste av tre helger og det syntes vi var litt dumt, for vi hadde det veldig hyggelig der, altså.
Alle var veldig trivelige å være sammen med, både folk og firbente, og det blir rart å ikke ses igjen neste måned.
Men kanskje vi møtes en eller annen annen gang, for det skal bli mulig å komme til Lahaugmoen for å trene på plattform på egen hånd eller i grupper etter hvert, også utenom kurs.

Det ble ikke så mye tid til triksing denne gangen, men vi var desto mere på snuser'n.
De hadde ordnet med plattformer til dette kurset, så vi fikk trene på både det, på bane, minisøk, spor og på bokser og pinner med te som ble lagt ut utenfor huset.
Oi, som vi snuste.

Vi hadde tinget overnattingsplass hjemme hos Bodil på lørdagen og det var bra, for jeg sovnet veldig tidlig under sofabordet der om kvelden.

Søndag morgen derimot, våknet jeg tidlig (kl. 06.05....) og fikk etter hvert overtalt mor til å stå opp.
Vi listet oss ut på kjøkkenet for ikke å forstyrre Bodil og etter frokost dro vi til der vi var på kurs og gikk lang tur i skogen ved siden av.
Det var bare mor, jeg, småfuglene og sola som var oppe, tror jeg, pg veldig deilig å få strekke ordentlig på bena og bare være hund før jeg skulle begynne å bruke hodet igjen.

Vi fikk være hund i lunsjen også og vi storkoste oss når vi slapp løs og kunne måle fart, taklinger og teknikk mot hverandre.


Man blir tørst av all aktivitet, så det var bra det fantes store vannpytter å drikke av.

Det finest denne helgen var likevel en helt egen solskinnshitorie om Sol, som de to første kurshelgene syntes det var skummelt med andre hunder og heller ikke følte seg bekvem hvis det var for mange ukjente ting i et rom. Vi andre måtte hele tiden passe på at han ikke ble for stresset så vi holdt oss litt på sidelinjen når han skulle ut og inn til sine treningsøkter.
Det nyttet.
Denne helgen hilste han og jeg på hverandre utenfor på lørdagen. Jeg inviterte til en aldri så liten lek og han ble med på det med stor glede. Siden lekte han med en annen jente også og det gikk bare fint.
Sol og jeg fikk trene på plattform i samme rom uten at det var noe problem. Ikke var han redd plattformen heller.
Til sist lå han inne i den store treningssalen og koste seg med matmor, samtidig som vi var flere andre der og det var ingenting som var farlig lengre.
Herlig!



Her er Sol ute i solskinnet, dypt fordypet i snusing etter hvilken av pinnene som hadde ligget i te.
Godt jobbet!

Til helgen er det dags for HundCampus igjen. Aase og Kirvil kommer også.
Jeg er klar som bare det og mor har nesten pakket ferdig allerede.

Ha det!!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar