mandag 10. desember 2012

Besøk og besøk

Hei!

Tirsdag i forrige uke fikk jeg en SMS fra Wilje.
(OK da, det var mor som fikk den på sin mobil, men den var til meg altså.)

Wilje hadde lange dager med lite som skjedde, så hun lurte på om hun kunne besøke meg snart.
Klart hun kunne! Samme dagen, nesten med en gang.
Vi hentet først far, så Wilje etter jobb og hun skulle bli til neste morgen. Skikkelig venninne på overnatting. Vi fikk oss en fin kveldstur på tross av kulden og etterpå var vi begge assistenter på kjøkkenet, for mor skulle steke köttbullar.
Det er viktig å overvåke den slags begivenheter. Det kan hende at noe faller på gulvet.
Dessuten må kvaliteten på kjøttet testes.
Vi fikk hver vår klatt med rått kjøtt. Det var blanding av ku og elg denne gangen, og det kan man jo la passere.
Etter å ha fulgt 126 köttbullar fra de ble trillet til de trillet ferdigstekte ut av stekepannen over i en gryte, fikk vi smake en halv hver.
En halv (1/2) köttbulle!!!!!
Det er likt ingenting det, og et hån mot de hardt arbeidende...

Om natten delte vi seng alle fire. Trangt men hyggelig.

Aller nådigst fikk vi en halv köttbulle til hver neste morgen også, men det er jo bare å erte smaksløkene med.
Så forsvant hele herligheten ned i fryseren og kommer ikke frem før til jul. Det er jo kjempelenge til jul!

I lørdags dro mor og far til Sverige uten meg og kom hjem med mere mat som luktet godt og forsvant inn i kjøl og frys for ikke å skulle frem før til jul den heller.
I stedet for å spise og kose seg med maten neste dag, begynte de å fare rundt med støvkluter (dammtrasor) og vaskebøtter (skurhinkar) og ut på kvelden hentet de ned alle nissene som har bodd på loftet siden sist jul og plasserte dem på deres faste plasser.
Så nå venter både nissene og jeg på jula altså.

Når mor og far dro til Sverige besøkte jeg Erle, Olai, Stine og Lars.
Jeg har ikke vært der alene noen gang, men det var faktisk veldig hyggelig og kan gjerne gjentas.
Erle ville gjerne leke med meg hele tiden, men fikk beskjed om å la meg hvile litt og etter en stund fikk jeg slappe av for meg selv.
Vi gikk trilletur med Olai i vognen og da gikk jeg fint ved siden av uten å dra i båndet.
Etterpå ville Erle også gå tur med meg så da gikk vi tur inne i stua (vardagsrummet). Det gikk veldig fint, og når Erle sa "kom Bella", så gjorde jeg det. Vi forstår hverandre, Erle og jeg.
Stine tok meg med på enda en tur, bare hun og jeg og jeg oppførte meg veldig fint da også.

Ut på kvelden kom mor og far tilbake. Jeg hadde nettopp fått servert middagen min, så jeg hadde ikke tid til å hilse på dem. Dessuten hadde jeg ikke tenkt så mye på at de var borte, for vi hadde hatt det hyggelig hele tiden. Ikke hadde jeg så travelt hjem heller. Men når vi først kom hjem og alt mat var pakket ut av bilen under mitt overoppsyn, sovnet jeg ganske fort.

Jeg måtte besøke Lisel på Mjøsa hesteklinikk i forrige uke også, for jeg hadde fått øyebetennelse (ögoninflammasjon) (igjen). Så nå får jeg øyedråper flere ganger om dagen og ditto godbiter.
I tillegg fikk jeg beskjed om å vaske ørene hver dag i en uke.
Ørevask er ikke morsomt - jeg hører aldeles utmerket! - så det må gode godbiter til. Da kan jeg være meget tålmodig.

Innimellom alt annet har det faktisk blitt litt tid til å trene på te-snusing og triks også. Litt for lite kanskje, men bedre enn ingenting i alle fall.

Ha det i julestria!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar