mandag 3. desember 2012

Vinterkulde

Hei!

I forrige uke skjedde det ikke noe spennende i mitt hundeliv.
Vi hadde ganske lange arbeidsdager og flere kvelder var mor ute og gjorde ting uten meg (konsert, foredrag om Hunder Kan, samt kurs i Oslo fra fredag til lørdag. red. anm)

Far var hjemme og hostet nesten hele uken. De første dagene ville han ikke ha meg hjemme til å holde seg med selskap, men torsdag og fredag ville han det, så da var jeg hjemmesykepleier i to dager.
Det var veldig behagelig, for når han nå bare lå der i sengen eller på sofaen, så kunne han jo klø meg i nakken elle bak ørene eller noe annet sted hvor det klødde. På den måten kunne jeg bidra med varme til ham fordi jeg jo måtte ligge tett inntil og så er det jo godt å ta på den fine pelsen min - pelsterapi, kalles det. Så det ble en slags vinn-vinn greie ut av det hele.

Det ble ikke noe særlig tid til trening, hverken på triks eller søk i løpet av uken. Først i går kom banen frem en stund og jeg var veldig fornøyd med min innsats.

De siste dagene har det bare blitt kaldere og kaldere ute. I dag var det 19 kuldegrader når vi gikk til jobb.
Siden jeg har fått sommerklipp (juliklipp til jul...) må jeg ha på meg frakk (rock) når vi skal ut på tur.
Joda, det går da fint, men jeg trives bedre uten.

Når vi kom ned til Mjøsa i morges, så var den full av røyk. Frostrøyk. Og i den innerste viken, hvor vannet er mest stille hadde det blitt is.
Jeg var nede ved stranden og tok en liten sup og fikk is i barten og på labbene.
Men snøen vi hadde er borte. Den forsvant med regnet og varmen som var da jeg ble klippet.
Mor liker barfrosten og sier det er fint, for da blir det ordentlig tele (tjäle) som snøen ligger godt på når den kommer.  Den kan forresten komme snart, så vi kan begynne å ta sparken til jobb.

Nå kommer jeg ikke på noe mer å fortelle for denne gangen.

Ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar