onsdag 9. januar 2013

Back in business

Hei!

Nå er vi i gang igjen med "det vanlige livet" og slutt på deilige sovemorgener og late dager.

Forrige uke brukte vi  til å vaske ut gammelt støv fra i fjor på kontoret, rydde og kaste sånt som skulle ha vært kastet for lenge siden og så skaffe litt nytt i stedet.
Så nå har vi nytt teppe på venterommet. (Det gamle spiste jeg opp hjørnene på i fjor når det klødde i tennene).
Etter kontorvasken var det jammen min tur å bli badet også....

Fredag morgen når jeg våknet sa både mor og far at jeg hadde snorket.
Det tror jeg ikke på, for det hørte jeg ikke.
Men når jeg slapp løs på morgenturen og satte opp farten litt ekstra, begynte jeg å hoste. Så nøs jeg når jeg fant noe som var ekstra spennende å lukte på.
Det var da rart, syntes både jeg og mor.
Om kvelden fikk vi besøk og når jeg skulle si ifra at det kom noen gjennom grinden, så ble det bare host da også.
Mor puttet en pinne i baken på meg og jeg måtte ha den der til den sa piiip og da sa hun at jeg ikke hadde feber.
Neivel...?
Så leste hun i "Stora boken om hundens hälsa" og mente at jeg nok hadde fått en liten lufveisinfeksjon og burde ta det med ro noen dager.

Det var veldig deilig å bare slappe av i sofaen den kvelden.
Neste dag ble det bare korte turer og mye søvn.

Nils og Eva kom på besøk om lørdagskvelden, men Ludvig måtte bli hjemme i tilfelle jeg kunne være smittsom og for at jeg ikke skulle hoppe og herje så mye. Vi får ta det igjen en annen gang.

Søndag var jeg klar for full aktivitet igjen, men måtte ta livet med ro da også - for sikkerhets skyld, sa mor. Kjeeeedelig (tråkigt), sa jeg.

Søndag ettermiddag var det far som fikk feil på seg og måtte til legen.
Dagen før hadde han stjerneskudd i det ene øyet. Neste morgen var det blitt tåke i ytterkanten i stedet.
Da syntes mor at det hørtes ut som noe som holdt på å løsne inni øyet (netthinneavløsning, red. anm.) og da må man gjøre noe med det fort og så dro de til legevakten (akuten) og derfra ble de sendt til sykehuset.
Jeg fikk bli med hjem til Stine og Lars og det var bra for da fikk jeg en tur med Stine.

Sent på kvelden kom de tilbake. Jo, det var noe i øyet som løsnet, ikke netthinnen, men glasslegemet (geléen i øyet). Det er vanlig for eldre, hadde legen sagt til far og plutselig følte han seg litt eldre enn han ønsket. Ikke farlig, men veldig greit å få kontrollert det. Og det skal holdes under oppsikt så det ikke blir problem med den netthinnen. Han får ikke løfte tungt elle bøye seg dypt på en stund.

I mellomtiden lå jeg i sofaen hos Stine og Lars og spiste pepperkaker og hadde det helt fint.

Mandag var jeg friskmeldt og fikk løpe i fri galopp på Odden på vei til jobb. Herlig!!!
Far hadde fortsatt glimt i øyet, så han holdt seg hjemme og brukte dagen til å samle alle nissene som satt rundt om i huset.
Når mor kom hjem om kvelden ble nisser og tilbehør pakket i sine esker og sendt på loftet igjen til neste jul.
Jeg lurer på om jeg kanskje savner dem litt...

Om to dager reiser mor og jeg til Hällefors, Hundcampus og første helg av ni med specialsøk.
Wow! det skal bli gøy (kul) å komme i gang med litt avansert snusing.
Dessuten skal vi besøke Kjell og han har lovet meg Plättar. Mmmm!

Ha det!





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar