onsdag 30. januar 2013

Søk og lek

Hei!

Som jeg skrev sist, skulle vi til Lasse og hans matmor for å trene søk i forrige uke.
Som sagt, så gjort. - og det var spennende å dra på besøk et helt nytt sted.
Lasse bor sammen med to katter, men de fikk ikke være med å søke. De var innestengt på et annet rom, men det var ikke noe problem for meg å snuse at de var der.
Lasse derimot, var ikke innestengt og tok oss vel imot. Særlig mor. Meg var det ikke så farlig med. Men vi fant tonen etter hvert. Spesielt når det kom en annen hund forbi utenfor. Da sang vi unisont.

Lasse har også egen søksbane, men mye finere enn min og med ordentlige kopper i.
Etter en kopp te og litt småprat var vi igang.
Litt uvant å være et annet sted og litt fristende å heller snuse kattespor og kattemat var det, men det gikk likevel ganske bra.
Etterpå trente vi søk i rommet. Teposer er ikke så spennende, men det blir jo belønning når en finner dem, så da får en gjøre en liten innsats.
Lasse var veldig flink og fant posene fort. Jeg brukte litt mere tid.
Det var en hyggelig og vellykket kveld og til helgen skal vi prøve oss på spor ute.

I lørdags var Wilje til utlåns i følge (enligt) hennes matmor.
Det passet bra, for jeg hadde mye usprunget i bena og stort behov for en sparringspartner, så vi slo til og lånte henne til neste dag..
Vi fikk oss en ordentlig kveldstur og mye moro i hagen. Så sov vi alle i samme seng om natten.

Søndag morgen var vi jenter tidlig oppe.
Stakkars far ble jaget opp når klokken var 09.30 og måtte gå til dekket frokostbord med kokt egg og ferdigsmurt brødskive med laks.
Etterpå måtte han bli med på langtur med te og matpakke i ryggsekken. Det er hardt å være husfar.
Vi var ute i to og en halv time og gikk blant annet på Mjøsisen, som har lagt seg i hele fjordarmen mellom Hamar og Nes.
Wilje og jeg avsluttet så turen med en forrykende kappjakt i hagen.
Når Wilje hadde reist hjem gikk både jeg og far og la oss på rygg i dobbeltsengen og tok oss en laaang ettermiddagshvil.

Min rosa "bebis" fikk klare seg mest uten meg i helgen og i dag tok jeg rett og slett og plukket ut innmaten av den så det bare ble en slafsete fille (trasa) igjen. Sånn gikk det med den.
Mor håper at jeg ikke kommer til å behandle mine riktige valper på samme måte, hvis jeg får noen en gang.
Jeg er vel ikke dum heller!?!

Hei då!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar