tirsdag 1. januar 2013

Godt Nytt År!

Hei!



Jeg håper dere alle har kommet dere vel inn i det nye året, uten altfor mange skrekkelige opplevelser med fyrverkeri og annet som bråker.

Vi reiste til Bodil og Kai og deres fritidshus ved Ransfjorden i år som i fjor.
Der var også Kais døtre Isabell og Celine og Isabells to hunder, en Shetlan sheepdog og en Kleinspitz.
Det var to søte små jenter - Kira Kleinspitz var ikke stort større enn hodet mitt og Mindie Sheepdog var bare litt større. Vi fant fort tonen og det var veldig hyggelig å ha noen å snakke med i løpet av kvelden.

Det ble servert god mat til middagen - avocado med reker, stek av elgkalv med ovnsbakte rotfrukter og til sist en fruktsalat. Kira og jeg fikk smake elgstek, men Mindie var på slankekur (bantning) så hun fikk nok ikke noe, tror jeg.

Etter middagen hørte vi på Kongens tale og etter det ventet vi på at det nye året skulle komme.

Klokken 00.00 gikk vi ut og tente stjerneskudd (tomtebloss) og sa Godt Nytt År!
På andre siden sjøen var det noen som sendte opp raketter og det smalt  og smatret, men det var så langt vekk at det ikke gjorde noe.
Jeg er forresten ikke særlig redd sånt som smeller. Det har jo smelt av noen raketter i løpet av de siste dagene - noen kan jo ikke vente - og jeg har ikke brydd meg om å bekymre meg for det.

Jeg så egentlig ikke at det nye året kom, så når vi hadde lagt oss satte jeg meg midt i sengen oppå mor. Derfra hadde jeg fri sikt ut av vinduet og jeg tenkte at jeg kanskje kunne se noe til det derfra.
Jeg så bare skygger og tåke (dimma) og mor var forresten ikke så veldig glad for min utsiktspost, så jeg gav opp.
I morges var tåken så tett at vi ikke en gang kunne se over til odden som ligger rett utenfor.
Men når vi reiste hjem ut på dagen kom solen frem og det nye året kom ut av tåken med snø på trærne og lette sløyer av restene fra tåken svevende mellom tretoppene. Det var fint.

Fortsetter det på den måten kan det virke lovende.


Masse gode stunder og fine opplevelser ønsker vi dere alle i 2013!

Hei hopp!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar