tirsdag 17. april 2012

Det står en friar uti garden....!

I går fikk jeg uventet besøk.

Av Ludvig.

Bare Ludvig, uten hverken Nils eller Eva.

Far og jeg var ute i hagen og ruslet litt etter at vi var kommet hjem fra jobbet. Plutselig så far en hvit skygge ved garasjen som raskt beveget seg mot vår hekk.
Bang!
Der kom Ludvig som et lyn gjennom hekken. Han trosset og kvister og grener og nettinggjerdet på innsiden,  stormet inn i hagen, stilig og opplagt som selveste Casanova og klar til en dans.

Jeg måtte jo takke ja til den slags oppvartning!

Far fikk fulle hyre med å passe på at vi ikke gjorde noe som vi ikke skulle gjøre.(Selv om vi aldri har gjort det før)

Ludvig ville ikke høre på far i det hele tatt, men jeg syntes jeg måtte komme etterhvert når han ropte på meg. Da ble jeg geleidet opp på terrassen og porten dit ble stengt.

Så sto vi der da, Ludvig i hagen og jeg på terrassen, som Romeo og Julie.

Etter en stund kom Nils og hentet rømlingen.

Jeg må jo si at han er en foretaksom og driftig ung mann, som tar affære og ordner opp på egen pote;
Er det ingen som følger ham til hans venninne når hun er som mest attraktiv, så får han vel finne dit selv.

Det er i alle fall ikke noe i veien med luktesans og sans for damer der....


Mmmmm, I am a black magic woman, ooooh, a black magic woman.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar