onsdag 4. april 2012

Påskeferie!

Nå har mor og jeg endelig ferie  vi også og i dag sov jeg til og med lengere enn henne.

Charlotte, som er her på besøk, går tur med meg rett som det er, så jeg får vært ute masse for tiden og det passer meg fint. Særlig nå, når jeg har den der løpetiden; Noe i meg sier at jeg skal ut og snuse og tisse småskvetter over alt - helst hele tiden. Det kan være litt strevsomt.

Senere kvelder enn vanlig blir det også, særlig etter at Aurora også kom i hus. Vi sitter oppe og skravler i sofakroken og klarer ikke å komme i seng for det er så hyggelig. Og jeg har alltid en eller annen som klapper og koser med meg.

I går var jeg med mor til frisøren.
Lars, som pleier å klippe, har nok med å bygge hus, og nå hadde mor ikke tålmodighet til å vente lengere.
Frisør Wenche hilste meg velkommen med en godbit og vannskål.
Hun har hatt en storpudel selv en gang og synes det er trivelig å ha hunder på besøk i salongen.
Mor hadde også med et par tyggeben til meg, så jeg skulle ha noe å pusle med mens jeg ventet.
Når bena var spist stod jeg en stund ved siden av Wenche og så på hva hun gjorde. Så fant jeg ut av at det var like greit å legge seg ned og slappe av.
Det kom flere kunder etter en stund og jeg hilste selvfølgelig pent på dem, men la meg straks igjen og lot dem holde på med sitt.
Når vi gikk fra salongen var jeg full av små, grå hår og mor hadde bare halvparten av sitt hår igjen på hodet...

I dag blir det sen og lang frokost, som det skal være når en har ferie og så håper jeg på langtur, for det er strålende sol ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar