søndag 1. april 2012

Påsketider

Det er så fint med disse helligdagene for da er det mye mere fritid og tid sammen.

Dette er min andre påske.
I fjor var jeg og søsknene mine fire uker gamle på palmesøndagen og da var vi store nok til å ta imot besøk.
I alle fall korte besøk av fremmmede mennesker.
Det var da mor og far kom og hilste på oss første gangen.
Vi valper var ikke så interesserte av de som kom. Det var viktigere å leke med hverandre og å drikke mamma Soyas Soyamelk.
Men de som kom syntes jo selvfølgelig at vi var veldig søte - og det var vi jo.
Vi fikk teste utelivet for første gangen i løpet av påskeuken også, en dag når det var sol og passe varmt.
Det var kjekt.
Vi hadde en liten inhegning hvor vi og mamma kunne være og kose oss i gresset.
Mor og far kom den dagen også og hilste på oss ute i solskinnet.

Det blir besøk her også i påsken.
Aurora - Lars lillesøster - kommer i morgen og en vennine av henne - Charlotte - kom allerede i torsdags.
Det digger jeg.
Jeg får masse oppmerksomhet og Charlotte har gått tur med meg flere ganger.

Erle, Stine og Lars har også vært her, både i går og i dag.
I dag passet vi Erle noen timer og når vi skulle på tur puttet vi henne i en slags ryggsekk (bæremeis, red. anm.) som mor bar på ryggen sin. Praktisk.
Så gikk vi til Stavsbeg der vi grillet pølser med Stine og Lars.
Erle likte å sitte i der på ryggen og jeg likte å få pølser, så det var en veldig fin tur.

Når vi skulle hjem igjen var det bare mor og jeg som gikk. De andre kjørte.
På en parkeringsplass stod en bil midt i solen med en hund inni som bjeffet spakt, som om den ropte på hjelp. Det var ikke et eneste vindu på gløtt og det så veldig varmt ut. Vi kikket oss rundt for å se om vi kunne få tak i eieren, men der var allt for mange hus å ta fatt på og ingen mennesker ute.
Etter en stund ringte mor politivakta og ga dem bilnummeret så de kunne kontakte eier.
Det håper vi at de de gjorde og at det gikk bra med hunden til sist.

Mor og jeg har forresten ikke helt påskeferie ennå. Vi skal på jobb noen timer i morgen og på tirsdag, men så er det bare fridager, forhåpentlig med mange, lange turer.

Det er litt synd med den løpetiden min, for jeg får ikke lov å leke med Ludvig nå og det kunne jo ha vært en fin påskeaktivitet.
Hverken han eller jeg kan forså det der og jeg får ingen fornuftig forklaring på et heller.
Mennesker har noen merkelige idéer av og til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar