fredag 21. september 2012

Høst

I morges var det definitivt slutt på sommeren.
Gradestokken viste tre kuldegrader og naboens tak var hvitt av rim.
Når vi var ute for å hente avisen (tidningen) var gresset aldeles stivt å trå på.
Sola har blitt morgentrett, så vi står opp før den har rukket å komme over takåsene, og i dag strålte en stor stjerne over hodene våre når vi kom ut. Den heter visst Venus og var veldig fin å se på.

På vei til jobb gikk vi langs Mjøsa.
Da hadde sola også stått opp.
Det så ut som alle skyene hadde falt ned og lå oppå vannet og gynget under den knallblå himmelen. Det kalles frostrøyk, sa mor og syntes det var fint.
Sola fikk det til å glitre i rimfrosten, som bet seg godt fast i gresset.
Noen av trærne har begynt å få andre farger på bladene - rødt og gult som lyser opp i solskinnet.

Mor nøt av alt det fine som var å se, mens jeg koste meg med at luktene lukter litt annerledes når det blir kaldt.
En hest hadde gått langs gangstien og jeg fortet meg å få med en smakebit av det som den hadde lagt igjen etter seg.

Ved skateboardbanen pleier vi å trene litt lydighet hvis vi har tid - og mor pleier å sørge for at vi har det.
Nei, vi står ikke på skateboard, men mor synes det er et bra sted å trene lydighet, så da tar vi en runde på 5-10 minutter.
Litt er bedre enn ingenting, sier hun.
Jeg forstår ikke hvorfor hun stresser sånn med den lydigheten nå, men jeg liker å trene, så det er helt fint.

Når  vi er ferdige med treningen er vi også klare for jobb.
Det vil si, egentlig kunne vi vel tenkt oss å bli ute og gå mere tur - i alle fall når det er fint vær - men vi må på jobb og ta imot alle som har avtale med oss, så da er det bare å gå inn da.
Jeg er sikker på at de fleste av dem hadde likt å bli med oss på tur også.

Ut på tur - aldri sur!

Ha det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar