søndag 9. september 2012

I HUNDre

Hallo!

Denne uken har virkelig vært en hundeuke, med agility på mandag, lydighet på tirsdag, Wilje hele uken og i onsdags fikk vi besøk av Yanka.

Yanka er en Golden Retriverfrøken på fire måneder. Hennes matmor syntes at hun trengte å møte noen voksne hunder, så det passet jo fint at de kom innom i denne uken, når vi var to damer her i gården.
Wilje er jo voksen og har "oppdratt" flere unghunder og jeg begynner å bli nesten voksen jeg også, så Yanka ble godt tatt vare på den halve timen hun var her.
Etterpå tror jeg vi sov godt alle sammen.

Tiden med frie fredager ser ut til å være over, så vi hadde full arbeidsuke denne uken, men noen dager var litt kortere.
Wilje og jeg måtte holde oss mye på bakrommet for Wilje bejffer når det kommer noen og det er ikke alle som liker det. Hun syntes ikke det var så morsomt å ligge der heller og pep litt av og til, men stort sett så hadde vi det helt fint. Finest når mor hadde spisepause, så klart.

I fredags hadde mor noe hun måtte gjøre på vei til jobb, så det ble biltur på oss. Etter en tur langs stranden ble vi puttet i bilen igjen og mor gikk for å ordne det hun skulle.
Jeg har jo buret mit å ligge i, men det er ikke plass til oss begge der, så Wilje fikk ligge ved siden av for vi skulle bare kjøre en kort tur i byen. (Ellers har hun sikkerhetssele)
Når mor kom tilbake hadde Wilje funnet ut av at det var kjedelig (tråkigt) å ligge der bak og satt fornøyd og ventet i passasjerersetet. Hun ville heller ikke gå tilbake til sin plass og satt derfor hele veien til jobb og tronet ved siden av mor, som for anledningen kjørte ekstra forsiktig. Heldigvis (tursamt nog) gikk turen bare i smågater med nesten ingen trafikk, for det er ikke tryggt å sitte slik uten sikkerhetssele. Best er det i bur. Det synes i alle fall jeg.

Igår ble det tidlig langtur på oss og resten av dagen ryddet vi hagen og forberdte neste sommer.

Vi satt ute så lenge det gikk an etterpå, under pledd og med parafinlykter.
Wilje og jeg hadde lekt i hagen og fulgt med på hva far og mor holdt på med, så vi sloknet der ute lenge før sengetid.

I dag regnet det når vi stod opp og vi venter på litt lettere vær før vi skal ut på tur.

Wilje reiser hjem i kveld. Det blir kanskje litt tomt når hun ikke er her, men på den andre siden så får jeg tilbake min plass i sengen og jeg trenger ikke dele oppmerksomheten på meg med noen. Men det er ikke det samme å leke med mor og far alltå...

Hei då!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar