mandag 23. mai 2011

Bellas inntog i Norge

Hei!
Mit navn er Bella. Jeg er en Barbet, dvs. en Fransk vannhund. Født i Sverige den 20/3 2011, nærmere bestemt i Lerberget hos Gunnel og Joachim. Mamma heter Soya og pappa heter Ludde.
I går kom det to mennesker som jeg bare hadde hilst litt på før og tok meg med i bilen sin. Det var litt rart, men jeg er ikke redd for noe - nesten - så jeg sov meste delen av den lange turen. Heldigvis fikk jeg mat og vann og flere tissepauser underveis, for det tok hele dagen før vi var fremme der som menneskene kalte "hjemme".
Her var det en ganske stor gressplen og et hus med mange dører og trapper og flere mennesker som jeg aldri hadde sett. Jeg hilste pent på dem og så dro flere av dem sin vei.
Det var mye å snuse på her. Mange kroker å finne ut av, så jeg fikk det ganske travelt med å gjøre meg kjent.

Så var det tid for nattmat. Mat er veldig viktig nemlig, ellers blir man sulten. De nye menneskene er greie sånn. De heter forresten Anna-Lena og Øyvind.
De snakker litt rart (norsk), men jeg forstår godt hva de mener og er forresten snart ganske bra på norsk selv allerede.
Siden var det dags å sove. Jeg krøp lengst inn under sengen, for dette var nå litt rart da, jeg som er vant til å sove sammen med søsknene mine og tantene Ebba og Axa. Jeg tror jeg savner dem litt...
Når jeg våknet, våknet Anna-Lena også og vi gikk ut i hagen en tur. Siden ville nok Anna-Lena sove igjen, men ikke jeg. Jeg ville leke - masse - og dessuten ble jeg sulten. Det tok litt tid å få Anna-Lena til å forstå at man ikke kan vente med frokost til kl 06 når en er kjempesulten kl 05. Men til sist gikk det inn og maten også.
Litt mere lek og tur ut, så kunne en sove litt igjen.
Sånn har dagen egentlig gått, sove, leke, spise, og finne ut av nye ting i huset og hagen. Så har Øyvind tatt meg med på en promenade i gaten utenfor. Litt skummelt, men det gikk bra.
Nå er det kveld og jeg er egentlig ganske så trett, så nå sover jeg litt til før det blir nattmat.

Ha det så lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar