lørdag 28. mai 2011

Regnvær og rengjøring

I går var det da fredag og mor skulle ordne litt hjemme og da tok hun frem en stor dings som sa bschhhhh. Støvsuger sa hun at det var.
Jeg har sett en sånn før, der hvor jeg kommer fra. (det heter forresten Kennel Clayhill og der bor mamma Soya, tante Axa og kusine Ebba).
Jeg tenkte jeg skulle hjelpe til med den der støvsuginga, så jeg jagde den rundt hele stua og kjøkkenet og bjeffet alt jeg kunne. Det var kjempeslitsomt, selv om mor la inn en tissepause midt i økta. Etterpå sovnet jeg og sov kjempelenge.
Tidligere på dagen hadde vi vært ute ved den store veien en tur og kikket litt på bilene. De bråkte enda mere da enn dagen før, for det hadde regnet og det hveste rundt dekkene. Vi ble ikke lenge der for det var så mye bråk.
Når far kom hjem fra jobb ble jeg innmari glad. Han er veldig grei.
Etter at menneskene hadde spist gikk far ut i hagen og ordnet med sykkelen og jeg var ute og lekte sammen med ham. Jeg løp kjempefort og kjempemasse og ble i or'ntli bøllehumør. Når vi kom in igjen måtte je bølle litt til, så alle lekene mine ble rista og jeg knurra og ordnet opp.
Så var alle trette. Far og mor, Aurora og jeg og da gikk vi og la oss. (Aurora bor i rommet i etasjen under. Hun er også grei. Om et par uker skal hun flytte. Det synes jeg er dumt)
På natten sover jeg under sengen til mor og far, men sånn når det begynner å nesten bli morgen  og vi har vært ute og tisset i hagen, da vil jeg gjerne sove oppi sengen en stund. Det er så deilig. Da legger jeg meg oppå puta til mor, som en stor svart hatt og så sover vi litt til.
I dag skal det komme noen på besøk. Kanskje den ene har med seg sin hund. Det er en mellomschnauser som heter Liza. Jeg tror det blir gøy.

Ha det!

1 kommentar:

  1. Ååå! Hun(d) er helt nydelig! Gleder meg til å se henne på ordentlig! Klem Charlotte :)

    SvarSlett