søndag 29. mai 2011

Morgenstund

Hei!

Nå er det mogen og mor og jeg har vært ute, jeg har fått mat og nå ligger jeg i sofaen mens mor er sekretær for meg.

I går morges skrev jeg at jeg kanskje skulle få besøk av Liza.
Det fikk jeg og det var både litt rart og veldig artig og litt slitsomt.
Liza er ca to år og ville gjerne leke med meg, men jeg måtte ikke bølle for mye, for da sa Liza fra og jeg måtte legge meg litt på ryggen og si at jeg var jo grei da. Og det gikk jo an.
Men så hendte det at Liza forsøkte å sette seg på meg når jeg lå der og det likte jeg ikke. Det får da være måte på.! Det er faktisk ikke pent gjort, synes jeg - og det sa jeg også. Grrr voff!
Vi lekte masse, både ut og inne. Men til sist ble jeg så ivrig og bjeffet så høyt at vi måtte være litt hver for oss. Først var jeg ute med far, så var jeg inne med mor og gjestene.
Da sovnet jeg.
Etterpå lekte vi igjen.
Mor hadde alltså damegjester som skulle snakke med hverandre, men jeg og Liza hadde det så gøy og jeg bjeffet så høyt at de nesten ikke hørte hverandre. Det syntes mor var litt flaut tror jeg. Det var egentlig best å leke ute.
På kvelden kom Aurora tilbake tilsammen med sin storebror Lars. Lars er den sore valpen til far Øyvind. De hadde vært borte hele dagen og bært flyttelass.
Før dem kom Stine og Erle. Stine bor sammen med Lars og Erle er valpen deres. Jeg ville gjerne snuse litt på den valpen og helst bite litt også, men det fikk holde med å snuse, sa mor.
Lars og Stine liker å kose med meg og det digger jeg.
De skulle overnatte her, allesammen.
Puh! Det var en dag med mye besøk og lek og kos.
Jeg ble veldig trett, jeg, så når jeg hadde fått nattmaten min og menneskene fortsatt satt og skravlet, da gikk jeg og la meg helt selv på plassen under sengen.
I dag kommer Ludvik, tror jeg. Han er Golden Retriver og bare tre måneder eldre enn meg. Vi har ikke hilst på hverandre før. Mor og far sier at han og jeg kommer til å være mye sammen. Håper han er kjekk.
Best å hvile litt før han kommer.

Ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar