torsdag 26. mai 2011

Torsdag

Nå har jeg vært her i fire dager.
Denne natten orket jeg ikke leke, ikke i morges heller. Det var egentlig nok å bli med mor til postkassa og hente avisen. Så sov vi begge i stua etterpå for ikke å forstyrre far som skulle på jobb.
Mor og jeg har gjort litt hagearbeid. Dvs mor surret plastik rundt nettingstativ oppi noen krukker og sa at det var for at jeg ikke skulle bite over stilken til det som skulle plantes oppi krukka siden.
Hvorfor skulle jeg ikke få lov til det da lissom? Det er jo gøy!
Takløkene i det lille beddet utenfor drivhuset er forresten også kjempmorsomme å nappe opp.
Hagearbeid er fint. Jeg pleier å klippe buskene litt også.
Så gikk vi til den røde postkassa hvor en sender brev. Da måtte vi over en vei og forbi en rundkjøring. Der kom det noen kjempestore biler brummende. De var veldig store altså. Jeg var ikke redd, men det var egentlig greit å gå hjem igjen med en gang.
Litt senere fikk jeg hilse på han som bor i det hvite huset nedenfor oss. Han Arne. Han var hyggelig og jeg passet på å se etter hvordan det så ut hjemme hos ham også.
Så var det egentlig greit å sove igjen.
Jeg har hoppet og bjeffet på mor i dag. Hun tok på en genser som bare var helt uemotståelig. Den måtte bare bites i. Jeg tror ikke hun var så glad for det etterhvert, men jeg måtte bare...
På ettermiddagen hilste jeg på en annen nabo. Han hadde arbeidshandsker som var fine å bite i.
Bite, bite, bite. Det klør i tennene, og det beste å bite i er mor. Det synes hun heller ikke er noe særlig og forsøker å lure meg til å bite i lekene mine i stedet. Av og til når jeg føler at jeg er størst og sterkest av oss, så løfter hun meg opp så jeg må bli litt rolig igjen. Og når jeg så kommer ned på gulvet er jeg egentlig ganske trett, så da sovner jeg snart.
I dag begynte vi forresten med noe nytt. Jeg skulle få godbiter som jeg pleier når jeg sitter pent , ligger eller kommer, men plutselig sa mor "rulle" og snurret med godbiten rundt snuta mi. Det skjønte jeg da ikke no' av!
Men hun ga seg ikke og så ble det til at jeg datt på ryggen og kom rundt på andre siden. Da sa hun "braaa!" og så fikk jeg endelig den godbiten. Makan.... Det der må jeg tenke litt over.
Nå skal jeg snart få nattmat.
Så er det natta.
'Natta!

1 kommentar: