lørdag 16. juli 2011

Ferie

Nå har vi ferie - hva det nå måtte være.
Det har jeg i alle fall ikke hatt før, men det virker som mor og far har hatt det og det ser ut som om de synes at det er noe hyggelig.

Men først litt ukesrapport.

I onsdags møtte vi Ludvig, Eva og Per Arne.
Vi skulle trene innkalling. Det var ikke ferie.
Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte opplegget, for først skulle jeg gå sammen med Eva bortover plassen vi var på og så skulle jeg plutselig ikke det, men komme til mor som ropte på meg og løp andre veien. Sånn hadde vi da ikke gjort det før...? Jeg tror mor surra litt også, for Per Arne sa masse ting som hun skulle huske på på en gang og da ble det for mye for hennes hode tror jeg.
Jeg ble også trett i hodet mit og til sist ville jeg ikke leke den leken mere.
Ludvig var flinkere til det der, for han er jo litt eldre.
Men vi skal øve vi, så vi blir flinke vi også.

Etterpå fikk vi leke nede ved vannet. Det var mye morsommere.

Både Ludvikg og jeg sovnet fort den kvelden.

Dagen før var jeg med mor på hjemmebesøk hos en dame. Det var hyggelig. Jeg fikk et stort øre å tygge på imens mor stakk damen med nålene sine. Damen hadde hatt hunder selv, så hun syntes det var koselig å få besøk av meg.

Men nå er det alltså ferie og vi skal ikke på kontoret på lenge. Tre uker, tror jeg.

Nå har de pakket ting i vesker igjen. Mine ting også, og maten min (den er veldig viktig).
Vi skal til Sverige, men ikke til Skåne hvor jeg kommer fra.
Denne gangen skal vi til Filipstad i Värmland. Der kommer mor ifra.
Der skal vi treffe Kjell. Han har sagt at han skal steke "plättar" (små pannekaker) til meg. Det høres godt ut.
Det blir flere timer å kjøre i bilen, men vi skal stoppe mange ganger så jeg får komme ut og røre på meg, drikke vann og tisse og sån't.

I dag har vi vært på utererstaurant og spist mat. Jeg fikk mye oppmerksomhet der og flere kom og hilste på meg. Egen vannskål fikk jeg også. Jeg fikk ros av far og mor, for jeg lå veldig rolig ved siden av bordet uten å si noe som helst - det var jo masse fugler å kikke på ute på torget... Ikke før de hadde betalt og snart skulle gå sa jeg noe for da syntes jeg de kunne sette opp farten litt.
Helt til sist fikk jeg smake litt pizzaskalk med ost på. Det var godt.

Lars og Stine og lille Erle har vært her et par dager. Det synes jeg er kjempekoselig.
Lars leker masse med meg. Stine koser med meg og Erle smaker grøt og det er godt. Hun ler masse når jeg sleiker henne eller vifter med halen over nesen hennes.
De holder på å flytte hit til Hamar og bærer esker og saker ut og inn hele tiden. Det ser litt slitsomt ut.

Når vi kommer tilbake fra Filipstad skal vi hente Ludvig. Da skal han være her flere dager. Det blir gøy!

Nå skal vi sove så vi er opplagte til turen i morgen.

Natta da!

PS. Ebba, tante Axa's datter på Kennel Clayhill, har blitt Svensk Champion. Det høres ut som noe fint, så det må vi gratulere!
Hipp, hipp hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar