søndag 10. juli 2011

Overnattingstur

Heisann!

Nå har vi vært borte fra hjemme et helt døgn og besøkt Bodil og Kai (venner av mor og far) som har kjøpt seg fritidshus ved Randsfjorden. Dit er det ca 8 mil.
Det gikk helt fint.
Mor og far pakket ned saker til seg og til meg i et par vesker og så kjørte vi avgårde.

Først stoppet vi på Gjøvik og spiste is. Vi var ute i veldig god tid, så vi gikk en liten tur i gatene også og lekte turister før vi kjørte videre en halv time til.

Jeg har ikke hilst på hverken Bodil eller Kai før, men de var veldig koselige og vi fant tonen med en gang.
Bodil har drevet mye med hunder og tatt instruktørkurs (samme som Per Arne), så hun kan snakke med sånne som meg.


Til å begynne med var det litt rart å være et annet sted, så jeg måtte spørre høgt (= bjeffe) om det virkelig var meneingen at vi skulle bli der. Men når jeg så at flere av mine ting var med og at alle tok det helt med ro, så gjorde jeg det jeg også.
Huset lå nesten nede ved standen og jeg kunne løpe fritt og kose meg i vannkanten og blandt busket og kratt.

De hadde pakket ned et stort okseøre til meg som jeg fikk og da var alt helt prima.

 
Det var grillmat og vin til menneskemiddagen og vi satt ute helt til det begynte å regne. Da var det veldig lurt å gå inn.

Etter desert og kaffe, mye hyggelig menneskeskravel, middag til meg og en tissetur til sist, så var det sengetid.
Det var rart det, å skulle sove på et nytt sted.
Atpåtil begynte det å regne fra åpen himmel og det dundret på taket (av bølgeblikk) noe så voldsomt som jeg aldri hadde hørt før.
Da kan en ikke sove.
Jeg sto lenge med potene på vindusbrettet og kikket ut for å se om jeg kunne forstå hvor det bråket kom fra.
Det blir jo ikke helt mørkt om natten her nå, så jeg så masse rare skygger der ute.
Så forsøkte jeg sove i sengen hos mor og far, men det ble litt for varmt. Til sist sluttet regnet og jeg fant en plass på gulvet som jeg likte og da sovnet jeg. Da sovnet visst mor også, som hadde holdt øye med meg fra sengen. (Far sov godt og snorket høyt for lenge siden).

En kan ikke vike fra gode vaner, så når morgensolen begynte stråle vekket jeg mor så vi kunne gå ut. Kai var allerede våken og oppe.
Vi gikk ned til vannet og mor badet hele seg og ble borte under vannet et par ganger for å vaske bort såpen. Jeg badet  også, men bare til buken og uten såpe.
Til sist badet Kai.

Etter ganske lenge kom de andre ruslende og det ble frokost i det grønne.

Jeg fant en stor, fin pinne i vannkanten som jeg kunne kose meg med.

Litt ut på dagen var det dags å dra hjem. Denne gangen uten is på Gjøvik.

Vel hjemme dro mor for å kjøpe en pizza (latmannsmiddag). Far og jeg pakket inn og ordnet litt i hagen.

DA dere, da fanget jeg en sprell levende gråtrost med bare labbene!!!!!!
Tenk det!!! Litt av et kunststykke, skal jeg si.

Men så kom far, og han syntes ikke jeg skulle holden den mer, så da fikk den vel flakse ivei da. Flaks (tur) for den. Den forsvant ganske kjappt gjennom gjerdet.

Nå har mor meldt oss på kurs alle sammen, så da blir det kursiv stil en stund fremover.
Først skal vi på weekend-valpekurs  i Oslo med "klikker" siste helgen i denne måned, for å se hva det er. Så skal vi starte vanlig trening i slutten av august - åtte torsdagskvelder. Da skal Ludvig med fam. også være med.
Kjekt med kompis.
Men aller først skal vi ha en kveld med Per Arne til uken. Ludvig og jeg skal trene på innkalling. Hva da? Vi kommer jo når det passer oss best, vi... Det må være menneskene våre som skal komme til oss når vi vil, tenker jeg.
Vi har også meldt oss inn i Hamar og Omegn Hundeklubb så vi kan delta på miljøtrening og annet spennende de driver med.

I går fikk jeg forresten klippet panneluggen, så nå kan alle se hvor fine øyne jeg har.

Nå tror jeg at jeg skal slappe av resten av denne kvelden. I morgen er det mandag og en uke igjen til ferien.

Hej då!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar