søndag 3. juli 2011

Ut på tur!

Hei!

Det ble tur i skog og langs strand både i går og i dag.
Herlig!

Jeg fikk være nesten løs. Det vil si at jeg hadde en kjempelang line (15 m) på slep, så jeg kunne bli "tauet inn" hvis det var nødvendig. Det er jo båndtvang nå og både dyr og fugler har unger som en ikke må skremme.


Vi gikk noe som kalles Bergstien. Den går høyt oppe i fjellveggen og bratt ned under den går tåglinja. Nedenfor den igjen går en tursti langs stranden.
I går startet vi med Bergstien og gikk turstien tilbake. I dag gjorde vi omvendt.
Vi møtte, som vanlig, både hunder og mennesker på tur og det hendte at jeg fikk leke med noen av og til.

Det var greit å ta pause underveis. Vi hadde med te på termos til mor og far og godbiter til meg.

En stubbe å gnage på fantes det også.

Mor tok bilder av en blomst, en slags orkidé som heter Rødflangre (Epipactis atrorubens).


Jeg synes jo det er bedre å snuse på det som er enn å knipse rundt med det der kameraet.

Etter en sånn formiddagstur vil jeg helst få lunsjen servert med en gang og så vil jeg sove. En blir så deilig trøtt av frisk luft og masse dufter. Men i dag hadde jeg blitt så møkkete at jeg måtte en tur i dusjen først.
Æsj! Litt grus i potene har vel ingen dødd av?

Nå har jeg endelig fått maten min og kan krølle meg sammen på teppet og drømme om alle jeg har møtt i dag.

Ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar