søndag 6. mai 2012

Barnepike

Hei!

Når vi avsluttet sist innlegg, sa jeg at Peik kom på besøk på kontoret.
Peik er altså den lille Shetland Sheepdog-valpen, som nå er tre måneder.

Denne gangen syntes matmødrene våre at vi kunne få være sammen litt mere og Peik slapp å ligge i buret når mammaen hans lå på benken.
Det betydde i praksis at det var jeg som måtte være barnepike og passe på ham.
Mor kikket til oss innimellom - ganske ofte faktisk - men jeg klarte oppgaven veldig bra og tasset etter ham når han var på oppdagelsesferd, vasket ham både her og der, delte pinne med ham og lekte sånn passe mye.
Han synes nok at jeg har litt stor snute og labber, for han piler inn under en stol og tar "time out" av og til.
Da venter jeg rolig ved siden av.

Rett som det er tar han fart og kommer som et lite skudd og løper forbi meg.
Da må jeg late som leg løper litt etter, men jeg tar ham ikke.
Det lager så morsom lyd når han løper fort, fort med de bittesmå potene sine over gulvet.
Jeg tror han synes det er både skrekkelig skummelt og kjempemorsomt på en gang.

Jeg tro jeg passet ham i nesten to timer og det må ha vært en mere krevende oppgave enn jeg hade trodd, for etterpå sovnet jeg - og det tror jeg han gjorde også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar