mandag 21. mai 2012

På turné

Hei!

Vi har vært på turné. I Sverige.

Næemere bestemt i Skåne og Halland.

Det var en hendelsesrik tur, så jeg tror jeg forteller den i flere avsnitt.

Jeg forstod jo at vi skulle ut å reise igjen, for det kom frem vesker og det ble pakket.
Sekken min ble også fyllt med det man trenger for noen dager (mat, førstehjelpsting, beautybag (kam og saks, red. anm.), mere mat (og enda holdt det på å bli for lite....) godbit osv.)

Onsdag kom far og hentet oss på jobb og vi kjørte langt og lenge til vi kom frem til et hotell i Åmål. Der skulle vi sove en natt.

Jeg har jo prøvet hotellivet et par netter før, så det gikk helt fint.
Etter frokost og en god spassertur kjørte vi langt og lenge igjen.

Når vi til sist stoppet, var vi et sted hvor jeg visste at jeg hadde vært før. Det tok bare litt tid å komme på hvordan det hang sammen.
Vi hadde kommet til mit barndomshjem i Lerberget!
Å, så hyggelig.

Ut av døren på huset kom alle tre hundene (med Gunnel på slep) og skjellte meg ut etter alle mulige noter og unoter. (Gunnel skjellte ikke)
Den som skjellte mest var mamma Soya - hun er streng - men tante Axa og kusine Ebba hadde også sitt å si.
Jeg måtte ikke komme her og tro at jeg var svær (stor)...
Det var bare å legge seg paddeflat for øvrigheten og gjøre seg så liten som mulig - og det er jo ikke så lett når en har blitt litt for stor....
Jeg forsøkte å gjemme meg bak bena på mor eller far, men det hjalp ikke.
Du verden for en mottakelse, men likevel var jeg glad for å se dem alle, både to og firbente.

Etter en grundig innføring i flokkens rangordning med meg nederst, kunne vi gå en liten sving uten alltfor mye irettesettelser og det var veldig hyggelig å være sammen med familien igjen.

Litt senere kom det flere på besøk.
Det var Gabby, søsteren min, som kom sammen med sine folk, Kerstin og Berndt og Lagottogutten Chipo.
Gabby fikk den samme hjertlige mottakelsen som jeg hadde fått og nå var vi to helt nederst på rangstigen. Vi hadde inget å krangle om der nede og syntes det var hyggelig å møtes igjen.

Når alle nødvendige instrukser om orden og rang var gitt og oppfattet, dro vi på tur på stranden.
Det var morsomt.
Vi løp og plasket og et var deilig å strekke på hele seg etter mange timer i bil.

Jeg tror vi var et imponerende syn; Et gjeng med fem mørkhårete damer og en lys herremann.

Så reiste Gabby med familie hjem til seg.
I stedet kom søster og svoger til Gunnel og det var også hyggelig.
Flere mennesker til å kose med oss hunder.
Men vi var egentlig ganske så fornøyde etter strandtur og mat, så vi maste ikke om oppmerksomhet.

Om natten sov mor, far og jeg på rommet hvor jeg hadde mine første ni uker her i verden. Det kjendtes godt og tryggt ut og jeg sov som en stein.

Vi rakk tre turer neste formiddag og jeg fikk møtt flere hunder, vi var innom skogen en sving og selvfølgelig en tur på stranden og i vannet
Nede i havnen hadde en andemor elve små andunger å passe på. De var kjempesøte, de små nøstene og veldig spennende å følge med på.

Jeg ble mer og mer godtatt i gjenget, særlig av tante Axa, og like før vi skulle dra var jeg nesten en av dem.

Men så var det dags for avferd og neste eventyr.

Tusen takk til Gunnel og jeneten for kjempehyggelig samvær!
Håper det ikke går mange år før neste gang vi ses.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar