lørdag 26. mai 2012

Stakkars meg

Hei!

Det har sin pris å dra ut på eventyr.

I tirsdags oppdaget mor en diger hævelse (svullnad) ved siden av mit høyre øye (alltså det som ikke ble skadet  i  fødelsesdagskalaset...).
Denne hævelsen var rød og litt klissen og stor som en klinkekule (spelkula). På toppen av kulen satt en flått (fästing) og flottet seg (höll fäst).

Det ble en tur til veterinär Lisel så fort som mulig.
Hun sa "huffa meg" og fotograferte kulen, for noe så stort og styggt hadde hun bare sett på bilde og da var det mennesker som var blitt bitt.

Den flåtten hadde nok med seg noen blindpassasjerere i form av skumle bakterier.

Det ble piller på meg (Noroclav - amoxicillin) og hele uka har jeg fått delikate kuler med leverpostei oppi maten min (med piller inni, red. anm)

I torsdags kom mor plutselig på (i alle fall virket det plutselig for både far og meg) at jeg skulle klippes.
Det ble kort prosess og superkort sveis.
Når all pelsen var minisert til et minimum fant de enda tre flått på meg.
Den siste hadde satt seg der hvor jeg selv pleier å sitte. Nemlig i baken, så midt i som det gikk an uten at den forsvant inn i tarmen.

Nå er jeg dryppet enda en gang med flåttmiddel. Denne gangen med Exspot.
Så får vitro at det holder.

Kule ved øyet er mye mindre nå og ikke rød i det hele tatt, men det er fortsatt litt skorpe på den og litt øm er den også.
Lisel skal se på den på tirsdag igjen. Men da tror jeg den er bra.

Så visst er det litt synd på meg.

Bortsett fra det har jeg det bare bra.

Hei då!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar