søndag 6. mai 2012

Overnattingsgjester

Vi har hatt overnattingsgjester i helgen.

Det var yngste søster til Lars sin mamma - altså tante Kari - og hennes to døtre, Emilie og Anna, som kom.
Det var kjempekoselig.

Emilie og Anna koste masse med meg. Jada, tante Kari også, så klart.
Anna er yngst (12 år) og veier ikke så veldig mange kilo mer enn meg. Hun og jeg ble ekstra gode venner. Jeg syntes vi liksom var litt på samme nivå på et vis. I alle fall i størrelse.

Grunnen til at vi fikk besøk var at Kristoffer, som er yngste sønn til Lars søster Camilla, skulle konfirmeres.
Jeg vet ikke hva konfirmasjon er, men på lørdagen kledte seg alle i fine klær. Kari og jentene forsvant før oss og skulle være med på selve seremonien.
Mor fikk på seg noen rare klær med et kjempelangt skjørt (Sverigedrakten, red. anm.) som jeg aldri har sett før. Jeg ble litt usikker et lite sekund, for jeg kunne jo ikke vite hva dette skulle bety, men det gikk fort over.
Jeg skulle jo få lov å bli med, ble det sagt.

Det jeg skulle få lov til var å ligge i bilen mens de andre satt inne et sted og spiste masse mat og kaker og feiret konfirmanten.
Dårlig gjort.
Jeg kunne da godt ha fått være med, for jeg liker Kristoffer.
Både Erle og jentene til Kari, Lars og alle de andre jeg kjenner i familien var der.
Erle hadde sikkert sørget for at jeg hadde fått smake på litt av hvert.

Etter en stund kom far og tok meg ut av bilen. Mor dukket også opp og så fikk jeg en luftetur før jeg måtte i bilen igjen.
Det går helt fint å ligge der altså, men det hadde vært mye morsommere å være inne med de andre.
Jeg fikk et øre til trøst, men det spiste jeg ikke før jeg kom hjem.

Nå vel. Til sist reiste vi hjem og etter en stund kom Kari og jentene også og da ble det straks veldig mye hyggeligere.

I dag spiste vi frokost ute alle sammen selv om det var litt kaldt. Det var jo sol som vi måtte nyte ( I går morges snødde det!). Så pakket gjestene og reiste sin vei.

Resten av dagen har mor og far ordnet i hagen. De har  luket ugress, fjernet løvet som lå over urtene, gravd opp en stor rot og herjet verre.
Jeg foretrakk å betrakte det hele litt på avstand. Vi hadde jo tross alt gått lange morgenturer både i går og i dag. Dessuten syntes jeg at jeg kunne hvile litt etter å ha vært lillvertinne i flere dager.

På ettermiddagen kom nabo Peer Ola og hjalp oss med å lage hull i noen plank som mor og jeg skal bruke til øvingsbane når vi trener på søk.
Det ble fint og fungerte bra. Nå triller ikke krukkene med luktesaker over ende lengere, så det blir lettere å holde orden på dem både for mor og meg.

Det var det for i dag.

Hei, hei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar