søndag 4. september 2011

Byfistur

Ettersom det ikke ble noen skogstur igår - for di jeg ikke skulle ha barnåler i pelsen i dag - så ble det byfistur.

Vi gikk ned til gågaten alle tre og det synes jeg er veldig hyggelig.
Men jeg sier bare det, at det er komplett umulig å gå pent i båndet på en lørdag. Da er det jo ekstra mange ute og går og dermed like ekstra mye å følge med på.
Mor hadde fulle hyre med både far og meg, for når han gikk foran oss, så ville jeg jo nå i fatt ham, så hun måtte stoppe og holde både ham og meg når jeg begynte å dra for mye.

Det er så at man snart skal velge hvem som skal styre her i byen, og det er det mange som vill. Alle var de ute i gatene og ville fortelle hvor bra det kommer å bli hvis de får bestemme.
Jeg synes at mor og far skal finne ut av hvem som legger forholdene best til rette for oss firbente og så kan de stemme på dem.

Som vanlig traff vi mange, både kjente og nye, to og firbente, som ville hilse på meg. Jeg liker det og er veldig høflig mot alle. Vi tok en kopp kaffe ute sammen med Noa Toller Retriver og pappa Reidar.
Noa gidder ikke leke med meg og kan være litt sjalu, men ellers er han helt OK. Pappa Reidar hadde pølse som vi fikk dele.

Om ettermiddagen skulle det støvsuges her, men jeg gadd ikke hjelpe til noe særlig denne gangen. For det første var jeg trett etter byvandringen og dessuten hadde jeg et meget viktig ben å tygge, så de fikk klare seg selv.

Så besemte mor og jeg oss for at vi skulle forsøke å klippe klørne uten fars hjelp. Det vil si, mor bestemte oss og så var det bare å innordne seg... Men det gikk faktisk veldig bra og jeg fikk masse ros. Flink, jeg.
Til sist var det bløting av pelsen infor morgendagen. Det ble gjort uten min aksept og under stor motvillighet, men ettersom det ikke var sjampo med i bildet gikk det kjappt.

Det ble tidlig kveld for å hvile ut innfor denne dagens innsats.

Se neste avsnitt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar