torsdag 29. september 2011

Midt i uka

Hei!

Jeg kjeder meg, er selskapssyk, vil leke mere...

Men i mandags var det morsomt etter dressurtreningen, for da fikk jeg løpe og leke med Lise - den hvite gjeterhunden til Elisabeth som holder kurset. Mor sjkønte tydeligvis at jeg hadde veldig mye spring i bena som måtte ut.
Det ligger et stort jorde nedenfor treningsplassen og der fikk vi løpe fritt, hun og jeg. Og det gjorde vi - masse og kjempefort og det var kjempgøy!!!
Vi er like gamle og omtrent like store og har funnet tonen, så vi fløy rundt som en sort og en hvit prosjekltil over halmstubbene. Deilig!!!
Selve treningen gikk vel greit, men mor syntes jeg var litt ukonsentrert innimellom.
Jada, jeg hadde mest lyst å snakke med de andre hundene, men jeg gjorde da det jeg ble bedt om, så hun har ikke noe å klage over.
Vi trente på å komme inn på plass, gå på plasss, sitt, dekk, stå og bli der. Sitt / dekk og bli sittende/liggende trente vi i ring også og alle eierne gikk rundt oss samtidig mens vi satt/lå som tendte lys og ventet på at de skulle komme tilbake. Da var vi flinke, da!
Mor forsøker å trene kontakt når vi er ute på morgenturen, og det går vel bra hvis det ikke er noe mer spennende å se på....

Jeg har faktisk kjedet meg litt på bakrommet et par ettermiddager og antydet med et lite krafs på døren att jeg kunne tenke meg å få være litt selskapelig.
Heldigvis har det passet sånn at jeg kunne få lov til det også. (Det hender jo av og til at det er noen innom som synes hunder er skumle eller er veldig allergiske, og da kan jeg ikke være med)

På skolegården, som vi går forbi nesten hver dag, har jeg nå en fan-klubb som jeg må innom og hilse på.
Det er mest gutter som er sånn 10-12 år men noen jenter er det også. Jeg digger å bli digget!

I kveld skal vi på besøk hos storesøster til Lars. Hennes gutter har hatt/har snart bursdag og vi skal få kake og kaffe. Jeg vill ha kakene, så kan de andre ta kaffen.

Hei, hei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar