lørdag 24. desember 2011

Jul i stua

Hei alle sammen!

Nå er det da jul i stua - med 110 nisser i alle størrelser på alle mulige steder.
Det har ikke vært som vanlig her i mange dager. Mor og far har laget mat og feiet gulv, tørket støv (damm) og plukket frem nisser (tomtar) og andre rare greier.

I går var vi bare som snarest innom kontoret for å yte nødhjelp til en truende bihulebetennelse (bihåleinfektion), så bar det ut i sentrum og diverse butikker, som for meg var nok så uinteressante bortsett fra all kos og oppmerksomhet som jeg får da.
Det hører med til en slik tur at vi avslutter med en hundebutikk, så jeg geleidet mor inn til Anita's Hund og Katt. Der ble jeg fotografert og skal bli lagt ut på Facebooksiden deres. Kult!

Vel hjemme igjen begynte mor og etter hvert også far å ståke verre med mat og med gulvvask, så jeg la meg på teppet mitt for å slappe av og å nyte de deilige duftene fra kjøkkenet.
Der lå jeg da, intet ont anende når mor kom ut fra badet og tok meg med inn dit igjen.
Jeg vet hva det betyr når døren blir stengt bak meg; Dusj! Usj!!!!
Så der stod jeg og ble bedusjet, besåpet og betørket mens jeg følte meg bedrøvet og frarøvet min identitet i form av deilige dufter i skjegg og pels.
Julebad, sa mor og alle må være rene til jul, sa far.
Det er bare det at jeg får så utrolig mye spring i bena når jeg har stått stille så lenge og bare måttet finne meg i allt mulig og nå er det så kaldt ute at jeg ikke får gå ut med klissvåt pels og da må jeg få ut allt springet inne på et eller annet vis. Det er ikke bare enklet.

Det hele ble glemt når Erle kom sammen med Lars og Stine.
Erle har begynt å gå, så jeg har hatt fulle hyre med å følge med.
Men nå har hun fått vasket ørene sine til jul, hun også. Det har jeg sørget for.

Etter en stund begynte det å komme frem masse mat på kjøkkenbenken og det duftet herlig av pølser, skinke, ribbe (revben) og en mye annet. Mmmmm

De spiste mye og lenge og til sist fikk jeg smakebiter i skåla mi, jeg også.
Jeg synes jo som alltid att mor og far er gjerrige (snåla) på smakebitene, men de sier at det ikke er bra for hunder å spise så mye menneskemat.
Hva med dem selv, da? Har de så godt av all den maten?
Etter middagen satt nemlig alle i sofaen og stønnet over at de var så mette.
Jeg kunne ha hjulpet dem, jeg!

I dag er det julaften. Det er strålende sol ute, glittrende snø og akkurat passe kaldt.
Vi skal gå langtur til kirkegården der fars foreldre ligger og der skal vi tenne lys.

Erle, Stine og Lars har overnattet, så jeg har fått grøt til frokostdessert. Julegrøt.

GOD JUL ALLE SAMMEN!!!!!!

Hej då

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar