fredag 9. desember 2011

Snøøøøøø!!!

I går kveld, når jeg var ute for å tisse natta så var gressplenen helt hvit. Mye hvitere enn når det var sånn rimforst og det kom mere hvitt dalendes ned fra oppi luften.
Snø.
Rare greier, men veldig interssant.
Jeg fikk ikke undersøkt det noe særlig mere da, siden det var sengetid, men når vi stod opp i morges hadde det blitt enda mere.
Far slapp meg ut i hagen på egen hånd og det var jo kjempemorsomt jo!
Så morsomt at jeg nesten ikke hadde tid å bli med mor på første morgenrunden.
Det går jo an å spise snøen og å stikke snuta langt nedi og når jeg kikker opp igjen så har jeg en snøtopp på snuta og masse snøballer i skjegget.
Jeg får snøballer rundt potene også og det er veldig strevsomt for mor å få dem av igjen når jeg kommer inn.
Det ble det mye av i dag, for vi hadde fri på formiddagen og jeg ville ut hele tiden. Kom bare innom for å sjekke hva mor drev med og så ut igjen.
Jeg fant ut av at jeg kunne hoppe opp i den store kompostbingen også og der var det jammen mye å snuse på og dessuten kom jeg meg litt opp i høyden, så jeg fikk bedre oversikt over naboens oppkjørsel.

Når vi så omsider kom oss ut og på vei til jobb måtte vi stoppe ute i gaten for å se i furuhekken til naboen på andre siden.
Der var det noe som rørte seg og det var ikke en fugl. Den hadde ører og lang hale og nesten samme farve som spøkelsesreven jeg hilste på i Filipstad.
Dette var ikke noe spøkelse. Den var helt levende og trivdes tydeligvis godt blandt grenene.
Det tok litt tid før mor skjønte hva det var, men så kunne hun fortelle at det var et ekorn og de pleier å være i skogen, så dette var kanskje et litt spesiellt besøk. Kanskje den kommer til oss også en gang.

I kveld skal vi ha julebord her på kontoret. Jeg vet ikke helt hva det innebærer, men det virker som det skal bli hyggelig. Torild og Ingar, våre naboer i etasjen over skal komme ned hit og så skal vi spise rakfisk - nå igjen.
Det er visst det man spiser mye av på denne tiden.
Helt OK for meg så lenge jeg får smake.

Ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar