torsdag 1. desember 2011

Sløve dager

Hallo dere!

Jeg sov meg gjennom hele mandagen, jeg.
Mor fiik klare seg best hun ville på kontoret. Jeg holdt meg på bakrommet og hadde nok med å være i drømmeland.
De sa at jeg var trett fordi det hadde foregått så mye hele helgen, men jeg syntes det var akkurat passe som foregikk. Morsomt hele tiden, var det.

Trisdag formiddag hadde vi by- og kontorrunde igjen. Vi var innom flere steder - også i butikker der jeg kunne være med. Det er morsomt en stund, og så synes jeg vi kan gå videre. Men man får mye oppmerksomhet i alle fall og det er alltid fint.

I går gikk vi i gågaten og det var nok meningen at jeg skulle gå pent uten å trekke i båndet, for hver gang mor ble lang i armene stoppet hun opp og rikket seg ikke før jeg slakket litt på draget og kikket på henne for å se hva hun drev med der bak. Det såg sikkert ganske så merkelig ut, for vi gikk ikke mange steg om gangen, før det var stopp igjen og så stod vi der og ventet ut hverandre.
Målet til mor er at jeg skal gå like pent som mamma, Ebba og tante Axa. De drar ikke i det hele tatt - i hvertfall ikke når vi var i Lillestrøm.
Målet mit er å få med flest mulige avisartikler og andre partikler underveis. Det er ikke sikkert at det går an å kombinere de to målsettningene.
Far har ikke helt samme kravene når vi to er ute, men så har han litt mere tyngde å legge på bakbremsene hvis han mener det skulle være nødvendig. Det er enklere på det viset.

Når vi gikk strandpromenaden i dag, bråkte det veldig i vannet og det kom store bølger for det blåser ganske så mye. Men ikke så mye som det har blåst ute på kysten. Mor fortalte at stranden og havnen utenfor Lerberget - der som jeg lekte når jeg var bitte liten - var nå spist opp av havet som stormen hadde blåst inn mot land sist søndag.
Da blåser det mye!

Det blir skumlere om natten når det blåser, for da er det så mange ting som rør på seg og lager lyder. Da må jeg si noe om det alltså. Boff, for eksempel, eller et litt stillferdig vhaff.

Jeg har forresen et ganske stort register med forskjellige voffer, viffer, wowwer og bjeff. Jeg kan være veldig dyp og grov i stemmen eller ta i bruk en høy og intens diskant, forsiktige små "jeg vil bare gjøre opp merksom på att"-voffer, og så har jeg en god del snakke og koselyder også. Allt etter behov og ønske. Men for det meste er jeg stille og snakker mest med halen og resten av kroppen. Det er som regel tydelig nok for de fleste.

Nå sier mor at hun må vanne blomstene på kontoret, så da blir det ikke mere skriving i dag.

Ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar