søndag 19. februar 2012

Full fart i Furuberget

Det ble ikke noen skitur denne helgen, for det har blitt litt for varmt og skiløypene er harde.
I stedet dro jeg og mor til Furuberget i går og tok bena fatt på skogstiene.
Vi var så tidlig ute at det nesten ikke var andre enn oss og fuglene der, men det var en hel masse spor alikevel.
Hundespor, menneskespor, rådyrspor, musespor, elgspor, hestespor, hestelort (mmm...), skispor, ekornspor, harespor...
Bare å putte nesen i bakken og løpe i vei, hele Furuberget rundt.
Herlig!

Etterpå skulle mor handle og jeg slappet av i bilen imens hun fløy ut og inn av butikker.

Far stod opp tidlig i går, selv om det var lørdag og så dro han sammen med Lars til Stavsberg, for de skulle rive taket på huset der.
De holder på der i dag også, så mor og jeg tok (om)veien gjennom Furuberget og Frøbergsberget til Stavsberg for å se hvordan det gikk.
Det var lurt, for etter en stund kom Stine og Erle også og de hadde med seg fastelavensboller til alle de som jobbet på huset. Det var nok til oss også og det smakte alldeles fortreffelig.
Det var forresten bra at vi fikk litt ekstra næring, for den turen gjennom skogen er ganske lang. Særlig når jeg får lov å løpe fritt i alle retninger jeg har lyst til. Og jeg har jo veldig lyst til å løpe i alle retninger - gjerne samtidig, så det blir en del løpmeter, kan man si.
Når vi skulle hjem igjen, gikk vi langs veien og der må jeg ha bånd på, så da blir det ikke så mye sidesprang.

Nå har vi ordnet mat til pippippene i hagen, spist lunsj og nå ligger jeg her på stuegulvet og har ingen planer om å røre en  eneste labb den nærmeste timen.
Det ble nemlig sent i går kveld.
Om det kan jeg fortelle i neste avsnitt, for nå har min sekretær bedt om å få ta en liten hvil hun også - av den samme grunn.

Vi kommer sterk tilbake litt senere.

Hei så lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar