onsdag 1. februar 2012

Arbeidslunsj

Det er ikke lov å tigge ved spisebordet. Det er en regel som ikke må fravikes  - og det mener både mor og far.

Men ingen regler er uten unntak - og på jobb har vi en aldri så liten unntakstilstand...

Når mor setter seg ved bordet for å spise matpakken, setter jeg meg pent ved siden av.
Jeg mener, vi er jo på jobb begge to og da skal vi vel ha lunsj begge to også. Og dessuten er det ikke et spisebord, men et arbeidsbord.

For sikkerhets skyld - hvis mor skulle glemme min eksistens - legger jeg hodet mit tungt i fanget hennes (hennes knä) og finner frem mit aller vakkreste blikk som jeg fester godt på objektet, i dette tilfelle mor og maten - matmor. (Er det noe ekstra godt i pakken så hender det at hun blir våt på buksebenen der hvor jeg har hvilt haken.)
Jeg spiser det meste fra agurk og gulrøtter (gurka och morötter) til ost, egg og kjøttpålegg, så jeg er ikke vanskelig sånn.

Joda, det hjelper faktisk å vise sin tilstedeværelse (närvaro), for jeg får alltid en liten bit eller to, men aldri halve pakken, som jeg jo egentlig synes jeg burde; Deler vi jobb, så deler vi mat, eller....?
Jeg må nok ta det opp ved neste lunsjforhandling (lønnsforhandling).

Vi har fortsatt å sparke oss frem de siste dagene, både til og fra jobb.
Fordelen er at vi rekker en lengere runde på samme tid som vi vanligvis bruker.
Sparkeføret er topp og jeg blir mere og mere komfortabel med å ha sparken ved siden av. Men jeg skjønner det er lurt å ha respekt for den.

Det er veldig kjekkt å ha lang, tykk pels for tiden, for i dag var det 15 kuldegrader og mor måtte finne frem en tykkere jakke og tykkere stil-longs (långkalsingar i ull). Jeg kan bare gå ut som jeg er, jeg og synes temperaturen er fortreffelig.

Hei og ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar