søndag 2. oktober 2011

Barnepass og Frøya-besøk

Vi passet Erle i går kveld og i natt, for Lars og Stine skulle ut og spise med noen vener.

Jeg er veldig flink med Erle og vasker henne ordentligt når hun kommer, når hun har spist og ellers ved behov.

Hun ble ordnet og lagt før Stine og Lars dro, så vi skulle bare passe på hvis hun våknet og da var det bare å finne igjen smukken (nappen) og få den på plass, så var alt bra. Enkelt og greit.

I morges ble det mere ordentlig passepå, for da skulle de voksne sove litt lengere.
Elre fikk brødskive med leverpostei til frokost, som hun straks viderebefordret til meg, hvilket jeg jo satte stor pris på. Etterpå fikk hun leke med vannskåla mi (uten vann i)og da tok hun mine hårstrikker og la dem oppi og tok dem ut igjen.
Jeg passet på hele tiden når hun krabbet på gulvet og når det begynte å lukte interessant i fra bleia forsøkte jeg å få henne på rygg, så jeg kunne vaske henne, som en gjør med valper.
Etterhvert skjønte mor at det var på tide å skifte den bleia.

Erle fant ei flaske med olje som skal brukes til å smøre skjærene til klippemaskinen min (som ennå ikke er innviet. Red anm.). Den syntes hun var fin å tygge på.
Jeg hadde ikke tenkt på det før, men syntes at det kanskje var en god idé, og så tygde jeg også på den og greide det Erle ikke fikk til, nemlig å tygge hull på den.
Der sivet det ut deilig, fet olje som smakte helt greit og de nyvaskede potene mine var plutselig innsmurte med olje - samt barten (mustaschen), teppet mit og stuegulvet.
Mor var rask å ta fra meg delikatessen når hun oppdaget det, så det meste av oljen ble berget, teppet og gulvet vasket og likeså poter og bart. Så ble far og jeg utkommendert på tur. Det gikk som et oljet lyn (blixt)...

Nå har Erle og co. dratt hjem, men i stedet har vi fått besøk av Frøya Leonberger. Hun er her på "prøve" i ettermiddag, for hun skal kanskje være hos oss i høstferien. Mor syntes bare hun måtte prøve å se hvordan det var å gå tur alene med oss to før hun sa ja til det, for Frøya er jo ganske stor hun også. Mye større enn meg.
Nå har vi prøvd (med far som reservestøttespiller) og det gikk veldig bra, så da kan vi vente oss en trivelig uke om en ukes tid.
Frøya og jeg har dessuten lekt og løpt ute i hagen. Hun er sjefen, men en veldig grei sjef og vi har det veldig morsomt sammen.

Men nå er det middagstid og etterpå trenger vi nok å hvile begge to.

Ha det på badet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar