søndag 23. oktober 2011

Vertinne for et døgn.

Hei!

Turen med Ludvig i går var spenstig!
Først gikk vi med bånd på oss en grei tur i skogen og måtte sitte pent mange ganger og ikke leke med hverandre.
Så, når vi hadde gått runden vår, fikk vi løpe løpsk på en åpen plass og da gjorde vi det. Vi løp og løp og løp. Jeg løper fortere enn Ludvig nå og klarer å parere ham ganske så greit.
Han synes det er skrekkelig morsomt å ri på ryggen min, men det får han ikke lov til for meg. Så det så.

Jeg håper det ikke går så lang tid til neste gang vi kan gå sammen. Kanskje Wilje skal være med en gang også og da kan vi trene sammen på sånt som vi har lært på kurs.

Når mor og far dro i går måtte jeg være alene en liten stund, men ikke lenge, for snart kom Stine og Erle. Etterpå kom Lars.
Det gikk veldig fint å være vertinne alene, for jeg kjenner jo alle godt og de kunne jo finne mat og denslags selv, for de er her ofte. Og så kunne de jo servere meg også når jeg skulle ha mine måltider.
Vi koste oss med maten og jeg sovnet under bordet etter en stund.
Erle syntes det var fint å være våken midt på natten denne gangen også, så da var vi andre våkne sammen med henne, så klart.
I dag sov vi lenge, og det var deilig.
Etterpå var jeg med til Løten og hjalp til med litt flyttebestyr.

Så kom mor og far tilbake fra Oslo. Like før de kom hadde Lars og Stine fulgt meg hjem og jeg var alene igjen, så det var jammen bra de kom da.
Vi jobbet sammen i hagen en stund og jeg tenkte at jeg skulle hjelpe far med jordskokkene (jordärtskock), men han ville ikke ha hjelp nå heller. Han fant ganske mange knoller i bakken. Noen av dem havnet i middagsmaten etterpå og noen i suppen som de skal ha i morgen.
Til sist tok mor meg med på tur, for det hadde ikke blitt så mye av det ennå i dag.
Vi tenkte å gå en litt lengere runde og så kom mor på at vi kunne kanskje besøke Lussi, hvis hun var hjemme.
Lussi er "portis", som Wilje, men brun i pelsen. Vi har hilst på hverandre en gang på torvet, når hun hjalp husfar med valgkampen tidligere i høst. Da sa husfar at vi kunne vel komme innom en gang når det passet, så da gjorde vi det nå.
Lussi var hjemme og det endte med at vi ble med henne og husmor Karen Wenche til stranden for å plukke rekved.
Det var kjempemorsomt, og jeg og Lussi fikk virkelig trimmet både hode og kropp. Hun er fire år og voksen, så det var hun som bestemte, men det gjorde ikke noe for vi hadde det fint sammen.

Nå har jeg fått kveldsmaten min og kan slappe av etter en sporty helg.
Jeg har holdt meg ganske så tett innpå mor og far i ettermiddag, helst litt oppå dem, bare så jeg skulle være helt sikker på at de ikke skulle stikke av igjen.
Ikke for di det ikke gikk bra å være vertinne alene, for det gjorde det, men jeg liker best å ha dem i nærheten av meg, alltså.

Nå skal jeg drømme deilige drømmer i hele natt!

Ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar