tirsdag 11. oktober 2011

Ingen grunn til uro

Hei!

Jeg forstår ikke hva mor engstet seg for. Vi har nå gått til jobb to dager og vi går som prester alle tre.
Frøya viker ikke fra mors side og da går jeg stort sett også like pent.
Kattene i nabolaget synes nok det er kaldt på potene og holder seg inne, bortsett fra den store gule nede i gaten som sto på tvers midt på fortauet (trotoaren) når vi gikk hjem med far i går. Da gikk vi over på andre siden gaten, for det så ikke ut som den hadde tenkt å flytte seg.

Jeg har gått tilbake til mine gamle bordsmannerer; Glufs, slafs, ferdig!
Frøya står jo også på kjøkkenet og spiser, så man må forte seg så maten ikke blir borte.
Frøya har det ikke så travelt. Hun spiser med samme fart som en sneile i motbakke.
Jeg håper jo hele tiden på at jeg kan få litt av hennes mat også, men mor passer på som en hauk - og hvis Frøya synes maten er god, så passer hun på selv også - men mere som en løve da.
Frøya er egentlig ganske småspist, men hvis det kommer litt leverpostei oppi skålen, godt fordelt over  alle kulene, så går de ned med god appetitt. Mine kuler liker hun også og får smake litt av dem av og til.
Mat utenom skålen er noe helt annet. Det er vi begge enige om. Den er alltid eksta god.

I går var det siste dag på dressurkurset. Vi gikk igjennom alle øvelsene og lærte også "dekk under marsj".
Det betyr at en skal gå pent ved foten (og aner fred og ingen fare) og så får en plutselig beskjed om å legge seg ned og bli der.
De finner på mye rart. Men får jeg en god godbit, kan jeg fortsatt gjøre mye jeg.

Far og Frøya dro til huset som Lars og Stine skal pusse opp snart. De hadde litt å ordne ute i hagen der, så mor og jeg fikk klare dressuren på egen hånd. Det greide vi jo bra.
Det var veldig fint å samles igjen etterpå og få kveldsmaten og et ben for tannrensing også. De er kjempegode.

Om morgenen, når frokosten har fått lov å synke litt, trimmer jeg og Frøya ute i hagen.
Det er kjempemorsomt. Vi hopper og løper, bryter og finter. Etterpå er det helt greit å sove på hversitt kontor i noen timer.
Frøya har nemlig eget kontor inne hos mamma Kari. Der har hun madrass og vannskål og veldig god plass.
Mor vil ikke ha oss på samme rom om dagen i tilfelle vi skulle begynne å leke og herje for mye. Bare tull egentlig, men det er best hun får det som hun vil.

Så langt kan jeg si at det er helmax med Frøya på høstferie hos oss. Vi stooorkoooser oss.

Hei hei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar