torsdag 24. november 2011

Erle i farta

Hei!

Det er en stund siden vi traff Erle, Stine og Lars.
De har vært ute og reist og så har vi ikke fått det til å passe med besøk midt i uka.
Men i tirsdags kom Lars og Erle på besøk på kontoret.
Lars skulle tejpes for støle muskler og Erle var ikke i form, så hun skulle ikke være i barnehagen den dagen.
Gjett om det var koselig med slik besøk, sånn helt uten at jeg visste om det!

Erle ble vist frem for alle som var her (Elin Fotterapeut og hennes kunde og mors patient) og så slapp hun løs på gulvet så jeg kunne ta over med rundvask og det hele.
Jeg passet så klart Erle når mor tejpet Lars.
Hun hadde fått låne en bamse, som hun ikke syntes var noe særlig interessant. Hun ville hellere leke med mors tejpruller som hun fant i en hylle, så da tenkte jeg at jeg kunne vise henne hvordan en parterer en slik bamse. Da blir de nemlig srtaks mere interessante, synes jeg.
Vi fikk ikke aksept for noen av våre tiltak. Erle fikk tildelt et par store kinesiske kuler som hun kunne trille med og jeg fikk et tyggeben i stedet.
Grei nok deal.
Jeg må nok forresten begynne å passe litt mere på ørene mine nå, for lille frøken fant plutselig ut av at de er myke og deilige å dra i og snuta mi passer akkurat i hennes neve...
Det er godt en har refeksene i orden.
Til sist fikk Erle et lite nålestikk av mor. Hun var kjempeflink og sa ikke et pip, men hun så veldig strengt på mor og ville ikke ha flere sånne stikk. Å nei.

Den kvelden skulle far ikke komme hjem før sent, så mor og jeg ble enige om at vi kunne legge kveldsturen innom Lars og Stine i lille hybelen deres, for vi hadde ikke vært der og besøkt dem ennå.
Vi kom passe til Erles kveldsmat og jeg ble straks tildelt smakebiter. Hun er en utmerket vertinne.
Grøten som hun ikke ville ha fikk jeg også. Vi kan gå dit flere ganger, synes jeg.

Far har hostet på seg et kink i ryggen. Han er ikke så veldig glad i mors lange nåler, men i går kveld lurte han på om han kanskje kunne få en.
Jeg skjønte ganske raskt at jeg burde trå støttende til og siden vi var hjemme kunne jeg hoppe opp i sengen hvor han lå og legge hodet trøstende oppå bena hans. Nå kunne jeg virkelig yte god pelsterapi til et lidende menneske og vise hva jeg er god for.
Etter en stund måtte jeg gå ned, for mor likte ikke at jeg la nesa mi oppi hennes nåleteknikk.

Intet ont anende ble jeg etterpå lurt inn i dusjen. Der ble  jeg spylt, såpet og balsamert og deretter tørket i mange håndklær. Fønet ble jeg også, men ikke så mye for det liker jeg ikke.
Verden er urettferdeig.
Der hadde jeg vist omsorg og medfølelse for min husfar i hans elendighet og hva får jeg til takk...?
Dusj! Æsj!!!

Det ble litt for kaldt å ligge alene på stua med våt pels, så jeg har sovet melom mor og far mestedelen av natten. En stun hadde jeg pledd oven meg også og det var deilig.

Nå er jeg alltså ren og pen og i følge mor lukter jeg bedre enn før badet. Jeg likte den gamle lukta bedre (vel lagret ost, tyggebensrester og annet deilig).

I dag er det sol ute og helst skulle vi ha vært i skogen, men plikten kaller og arbeidet venter.
Snart er det lørdag og vi skal endelig på Dogs4all og treffe familien.

Hej då!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar