mandag 21. november 2011

Morsom morgen, fin arbeidsdag.

I dag fikk vi besøk av feieren (sotaren) før vi gikk ut i verden.

Det er alltid like hyggelig med besøk, særlig av sånne som liker hunder og det gjorde han feieren her.
Han skulle ikke opp på taket, men kikke i pipa, på ovnen, sjekke røykvarslere og branslukkingsapparat.
Selvfølgelig ble jeg med på hele runden. Det var jo fint at det foregikk noe annet en vanlig mandags morgen.

Når feiermannen var ferdig så gikk vi også. Jeg trodde vi skulle på jobb, men mor gikk forbi og til posten (og vi passerte hundebutikken uten å gå inn og det er dårlig gjort!!!!).
Inne på postkontoret gjorde vi ikke som ellesr (vi pleier sette inn dagskassen) men ble med en man inn på et lite kontor, for han og mor skulle snakke banksaker. Det fine med dette rommet var at det hadde glassvegg ut mot resten av lokalet og der satt jeg og fulgte med hele tiden mens de andre snakket sånt som jeg ikke bryr meg noe om.
Det var trivelig å sitte der å logre (vifta på svansen) til alle som gikk forbi og alle smilte. Det kom to små gutter og satte seg rett foran meg også og da ville jeg ut å hilse på dem, men det gikk ikke an denne gangen.

Etterpå gikk vi i gågaten og trente på å gå på plass, sitte pent osv.
Borte ved kaffe- og tebutikken stoppet vi opp.
Når mor handler der pleier hun å stå i døråpningen, for hun vil ikke at jeg skal være alene ute i gaten. Denne gangen satt det noen herrer utenfor og koste seg med en kaffekopp. Den ene hadde med seg en hund også, en snill New Foundlender.
Mor kjente dem visst litt, så hun ga resolutt båndet mit til den ene og sa at han skulle passe på meg når hun gikk inn for å handle. Det ble mye latter av det (- for så godt kjenner jeg dem ikke likevel, bare på hils liksom men Hamar er så pass liten at man vet hvem folk flest er. Red anm.) og vi hadde det veldig hyggelig der ute. For meg kunne hun ha handlet litt til, men jeg ble likevel glad når hun kom ut igjen.
Litt lengere bort traff vi enda en hund - en Briard -  sammen med eieren sin, en av dem som ble beordret til å kikke på tennene mine før jeg skulle på min første utstilling. (Mor er litt freidig på den måten...) Vi fikk oss også en hyggelig prat og jeg slapp løs en aldri så kort stund.
En dame roste meg for jeg var flink til å sitte stille og vente på innkalling borte ved Stortorvet og hun ville gjerne få kose litt med meg også. Det fikk hun jo så klart.
Til sist ble vi nesten spist opp av en Rottweiler som tydeligvis syntes han skulle passe på ett eller annet. Han bråket velig mye og kom løpende med sin matmor og en likedan hund til på slep. Mor tok også tak i båndet til ham og sammen fikk de stoppet ham i hans fremfart.
Jeg ble ikke redd og tenkte at jeg nok sikkert hadde kunnet sjarmere ham til å bli blid igjen - jeg pleier å være veldig bra på det, så jeg kan sikkert bli fredsmegler når jeg blir stor - men mor ville ikke det denne gangen. Damen som eide de to hundene hadde litt mye å holde styr på også, så da var det vel best å gå videre. To Rottiser på en gang kan forresten kanskje bli litt mye, hvis jeg tenker meg om.

Jeg har vært veldig aktiv på jobb i dag og tatt imot de fleste av kundne her - også de som skulle til Kari psykolog. Det er en veldig fin arbeidsoppgave, som jeg utfører veldig bra.
Jeg kunne forresten sikkert ha hjulpet Kari også. Det er veldig beroligende å klappe på en hund hvis man er litt ute av seg og jeg liker jo godt å bli klappet, så det ville ha vært en vinn-vinn situajon det. Min pels er dessuten fantastisk fin og myk å ta på. Av aller beste kvalitet!

Allt i allt har dette vært en veldig bra dag, synes jeg.

Ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar