lørdag 5. november 2011

KLippe, klippe, klippe

Vet dere hva de har gjort med meg?!?

De har klippet alle de lange lokkene mine!!!!!!

De føll for saksen som lønnløvene fallt for vinden og nå er jeg mager om bena, till lika om armar och hals.
Far holdt meg og mor klippet i vilden sky. Bare ørene, barten og skjegget ble spart.

Først forsøkte hun med klippemaskinen med fot på skjæret. Men for det første liker jeg ikke sånne dingser som surrer og bzzzz'er og for det andre så funket det ikke. Om det var fordi pelsen var så lang eller om det var noe med foten som ikke passet på skjæret vet ikke jeg, men det endte med alminnelig saksklipping og det syntes jeg var relativt akseptabelt.
Underveis ble jeg servert godbiter i ny og ne og etterpå var det høyst nødvendig å leke med ball i hagen for å få litt utløp for dette som jeg nå hadde blitt utsatt for.
Mor syntes klippen ble vel ujevn og truer med nytt forsøk med klippemaskinen i morgen.
Det får vi se på.
Det kan hende vi blir to om å mene noe om det og det er ikke sikkert at jeg er enig med mor.

Så ble jeg jammen lurt inn i dusjen også. Sjamponert, spylt og tørket.
Etter det ble jeg enda mer vilter og noe fønig var ikke aktuell i dag. Det får være måte på hva en skal finne seg i på en og samme dag!

Ellers hadde vi en fin formiddagstur hjemmefra og helt opp til skogen (Furuberget) med flere treningspass underveis. Dessuten møtte vi en langhåret Vohrsteer som jeg lekte med en liten stund.
Jeg er ganske så flink til å komme når mor kaller inn, og i dag prøvde vi på "sitt" på avstand. Det greide jeg med en gang og mor ble veldig stolt.

Etterpå passet jeg huset helt alene en stund mens mor og far sorterte ting og tang på loftet hos Lars.
Jeg greide det helt fint og spiste ikke på noe annet enn okseøret som jeg fikk når de gikk.

Nå er det tid for middag. Jeg skal få kulene mine med hjemmelaget yoghurt på og mor og far skal ha fisk (uer).
Siden tror jeg at det ikke skjer mere i kveld annet enn en aldri så liten liten aftentur.

Hej då!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar