fredag 4. november 2011

Bortreist

Hei allesammen!

Unskylld, unskyld, unskyld at vi ikke har vært på nett på en stund.
Vi har nemlig vært bortreist noen dager og når vi kom tilbake fikk mor det travelt på jobb, så det ble ikke noe skriving av.

Det var da alltså sist fredag som vi dro.
Først var vi på jobb en liten tur og så var vi i byen og ordnet noen ærend. Blandt annet fikk jeg meg en regnfrakk. Lyseblå og med litt reflekser på og jeg tar meg veldig godt ut i den, det så jeg i et vindu i dag.

Når alt var ordnet dro vi hjem og lagde nistepakke (matpaket).
Mor gikk vekdig fort frem og tilbake og gjorde en masse ting på en gang. Det pleier hun ikke å gjøre, så jeg ble litt sånn jeg også og litt rampete (busig) også...
Til sist fikk mor lokket meg inn i  bilen og vi hentet far på jobb.

Mil etter mil etter mil kjørte vi, med bare korte tisse- og drikkepauser.
Etter flere timer kom vi frem til Skövde. Der har jeg aldri vært før, selv om det ligger i Sverige, som jo er mit fødeland.
Sverige er visst større enn jeg visste...
I Skövde skulle vi overnatte på hotell. Det har jeg heller ikke gjort før. Billingehus hette det forresten.

Vi kom inn i et stort rom i et stort hus og mor snakket med en dame bak en skranke og fikk noe med seg (nøkkelkort), mens jeg forsøkte å fortelle at det var langt over spisetid og hva gjorde vi egentlig her..!
Så bar det ivei ned en trapp til en dør som det sto 13 på.
Innenfor var det to store senger som jeg testet før noen rakk å si noe om det. Fine spor ble det etter meg også, uten at noen satte pris på det.

Omsider fikk jeg mat (jag'gu på tide!) og når den hadde sunket litt gikk vi på kveldstur.
Utenfor på en gressplen så vi to rare dyr, som jeg aldri hadde sett før. De var store som en liten hund, så ut som de satt når de sto og hadde kjempelange ører som sto rett opp.
Mor og far sa at det enten var kanin eller hare og jeg gjorde alt jeg kunne for å få dem med så vi kunne se litt nærmere på dem og kanskje finne uta av hva det egentlig var. Men nei da. De er noen or'ntlige treiginger. Og dessuten løp harekaninene vekk når de så oss, så vi er like lite kloke på om det var harer eller kaniner.

Vi surret litt rundt omkring, for vi var jo ikke kjendt der noen av oss, og plutselig fant vi ut at det var masse turstier like ved og et stort friluftsområde i en skog. Som skapt for et hundeliv på hotell!

Men så skulle vi jo sove der da...
Det bodde en hund til der også. Det kunne jeg både høre og lukte. Det var masse andre uvante lukter og lyder og jeg var ikke helt sikker på om dette skulle gå bra, så for sikkerhet skyld valgte jeg å legge meg tett intil mor i hennes seng. (Og det lå hun og peste (flåsade) så hele sengen gynget mesteparten av natten. Red. anm.)

Vi overlvde natten og jeg fikk morgentur og frokost før mor og far gikk og spiste. De spiste forresten på skift for at jeg skulle slippe å være alene på rommet - de er veldig hensynsfulle på den måten. Og så gikk vi en liten tur i skogen igjen før vi hoppet i bilen og kjørte en masse mil igjen.

Neste stopp skulle være Växjö.

Nå blir det en liten stopp i rapporten, for det er tid for middag.
Vi kommer plutselig styrket tilbake.

Heihei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar