onsdag 10. august 2011

Hverdag hver dag.

Hallo!

Nå har jeg jobbet i tre dager og det har gått helt fint.
Vi har hatt litt myk start med ikke så mange pasienter. Mor sier att det alltid er rolig like etter ferien, så i mandags begynte vi ikke før kl 11. Dvs vi var på kontoret tre kvarter før, for å gjøre oss istand og komme i orden før første mann kom.
Siden vi hadde så god tid på formiddagen fant mor på at vi skulle gå en liten omvei. Egentlig er det ikke så mye lengre, men vi brukte en hel masse tid, for vi hadde med klikkeren og godteposen og så skulle vi øve på å gå pent i bånd og på å være oppmerksomme på hverandre.
Jeg synes det er veldig trivelig med disse øvelsene, så jeg går gjerne pent og kikker gjerne på mor, for det lønner seg nesten hver gang.

Om kvelden ble jeg puttet i bilen og far hadde hengt en dings bakpå (tilhenger, red. anm.) og så kjørte vi ivei.
Det skramlet litt mere med den greia bak på bilen, men det gikk bra.
Vi for ut av Hamar og etter en stund stoppet vi på enda ett nytt sted i mit liv.
Da skulle vi innom på snarvisitt og si hei til en av damene som pleier å være hos oss på jobben. Det var trivelig for de hadde stor hage med masse trær og busker og kriker og kroker - naturtomt, sa de. Så hadde de hundekjeks også og jeg fikk vann fra en fin porselenskål.
Vi ble ikke så lenge for det viste seg att det vi egentlig skulle var å hente ved litt legere opp i bakken, så da måtte vikomme oss dit.
Jeg måtte sitte i buret imens mor og far lesset sekker med ved sammen med Sverre, som hadde hogget den og puttet den i sekkene.
Etterpå fikk jeg komme ut og hilse.
Sverre og Berit har en jakthund som heter Jana. Hun bor i hundegård og er nesten gammel. Vi gikk inn til henne så vi også kunne hilse og jeg ville veldig gjerne leke, men Jana hadde ikke så lyst, så hun stod mest og så på meg når jeg hoppet og spratt. Snill var hun i alle fall.
Så ble vi innvitert på kaffe og kaker. Jeg fikk også smake kake og hundekjeks og så lå jeg veldig pent ved siden av bordet og oppførte meg som en flink jente.
Nedenfor på ett jorde gikk fire hester og beitet. Når vi kikket på dem fra hagen, var de større enn meg, men nå jeg kunne kikke ned på dem fra terrassen så var jeg størst, så da boffa jeg litt på dem.
Når vi kom hjem skulle all veden bæres inn til husveggen og grinden måtte være åpen.
Jeg benyttet anledningen til å sjekke ut en av nabohagene når ingen hadde tid til å snakke med meg, men så fant mor frem en stor tørrfiskbit, som jeg gnagde på på min faste gnageplass i hagen. Etterpå hjalp jeg til med å få inn sekkene og så til at de ble lagt pent på plass, regnet over hvor mange det var og forsøkte også å teste kvaliteten på den, men den lå i netting, så det gikk ikke.
Mor syntes jeg var flink som ikke forsøkte å stikke av noe mere.

Tirsdag gikk vi den vanlige veien till jobb, men med klikk og godis og terning, så det tok sin tid.
Om kvelden kom Lars, Stine og Erle.
Jeg liker å ha mange mennesker i huset, for da er det flere som kan snakke med meg.

Jeg har kommet på en ny måte å få oppmerksomhet på (og det vil jeg helst ha nesten hele tiden);
Hvis alle står og holder på med noe, f. eks. ved kjøkkenbenken, da hopper jeg opp med fremlabbene og krafser dem på ryggen - helst på mor. Hjelper ikke det så sier jeg det jeg mener høyt.
Det er ikke sikkert det hjelper, for de forstår jo ikke helt språket mit, men det er ganske morsomt en stund.

Erle våknet ganske tidlig i morges og spiste frokost før vi gikk. Jeg la meg strategisk under bordet og fagnet opp alle smuler som datt ned - og det var ganske mange, for Erle er ikke så flink til å spise maten sin som jeg er.

Det regnet veldig når viskulle gå til jobbet, så da ble det ingen klikking. Jeg synes ikke noe om det været, så jeg dro ikke i båndet uansett.
Det var godt å komme inn på kontoret og få tørket seg.
I dag har jeg dessuten hatt det litt travelt med å hilse på nye og gamle pasienter.
Det er ikke alltid det passer slik, men når det gjør det så trives jeg veldig godt for jeg får masse kos og masse skryt.
Ellers er det ganske deilig å slappe av på bakrommet og lade opp til ettermiddagen.

I morgen skal vi bare jobbe en liten stund for etterpå skal vi passe Erle.

Ha det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar