tirsdag 16. august 2011

Hverdagsmorgen

Hei!

Nå er  der da alltså hverdag igjen og det er i grunnen helt greit. Da er det nesten faste rutiner og det liker jeg.
Særlig om morgenen.

Sånn litt før vekkerklokka til ringer, tasser jeg inn på soverommet og hopper opp i senga mellom mor og far. Så ligger vi der og koser oss en stund alle tre.
Etter hvert vil jeg gjerne ut en tur, så da krafser jeg litt ekstra på mor. Det er hun som er oppe først, for hun liker å ha god tid før hun skal på jobb.

Vi går en tur rund kvartalet hvis det ikke regner, for da går vi bare så langt vi må.
Det er veldig stille rundt omkring så tidlig og alle lyder blir veldig tydelige.
Når vi kommer hjem tar vi med avisen inn.
Da er det tid for frokost. Jeg får først. Det er rått valpefôr fra Vom og går veldig fort å spise.
Etterpå får jeg ballen min. Den er grønn og har et hull og er fylt med fôrkuler. Den triller jeg rundt på gulvet og så kommer kulene ut så jeg kan spise dem.
Far sover fortsatt, så vi må være litt stille.
Så er det mor som skal spise og bla i avisen. Da legger jeg meg ved siden av og bare slapper av.
Jeg pleier å få en skje med hjemmelaget yoghurt også. Den er veldig god.

Så kommer far opp og svinser rundt litt. Han spiser ikke frokost og kommer ganske fort i klærne, koser litt med meg, nusser på mor og går til sin jobb.

Mor har alltid noe som skal gjøres når hun har spist ferdig. Enten vanner hun blomster , bretter klær eller kanskje lager hun mat.
Jeg liker best når hun er på kjøkkenet, for da hender det at jeg får en liten sleik jeg også.
Ellers pleier jeg å få margbenet mitt så jeg har noe å gjøre. Det er tomt for lenge siden, men hvis man smører litt leverpostei inni hullet så blit det veldig godt å gnage på igjen.

Nesten hver morgen blir jeg kammet. Det er ikke så gøy, men en venner seg til mye. Jeg må bare få lov å holde litt i armen hennes av og til. Jeg biter ikke nå som når jeg var liten, bare holder litt. Hvis jeg skulle holde for hardt, ser mor på meg med rynke mellom øyebrynene og da slipper jeg med en gang.

Så er det etter hvert dags for turen til jobbet og hvis mor ikke har somlet for lenge i dusjen får vi god tid og kan gå en lengere vei.
Det er fint, for da sover jeg så godt etterpå.

Men nå er tirsdagen på jobb over og vi skal hjem. Jeg har vært selskapelig her en stund og er fornøyd med min innsats.

Vi voffes!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar