tirsdag 30. august 2011

Kursisv stil

Hei

I går startet det nye dressurkurset - uten hunder. Det syntes jeg var (h)underligt, men det var så at første kvelden skulle det være teori og siden vi hunder kan allt i teorien, så var det bare menneskene som møttes inne i huset.
Jeg fikk likevel være med i bilen og siden vi kom tidlig fikk jeg hilse på hundene som bor sammen med kursholder.
Det var en myndeherremann og en Australsk gjeterhundjente. Vi var like gamle, hun og jeg og fant fort tonen.
Badet i søndags var straks ugjort, for det var også hester på den gården og masse gjørme og sagsponer som satte seg i pelsen.
Jeg var riktig fin når jeg hoppet i bilen igjen.
Der lå jeg alltså og ventet mens det ble snakket teori der inne.

Etterpå fikk jeg komme ut igjen, for det viste seg at Lise, den Australske gjeterhundjenta og jeg skal på samme valpeshow på søndag, og nå skulle mor og far få lære litt mere om hvordan ting skulle være.
Jeg måtte stå pent og finne meg i at de flyttet på bena mine og kjente på meg. Det var ikke lett, for jeg hadde mye mere lyst å leke med Lise.
Lise har vært på valpeshow før, så hun kunne det der.
Når jeg ble håndtert av Elisabeth, treneren, så var jeg ganske flink. Med mor hadde jeg ikke lyst å være så flink lengre. Særlig ikke når vi skulle trave. Da ville jeg bare finne på noe annet.
Vi har trent i dag også. Særlig på å stå og å på at mor ser på tennene.
En av pasientene som var innom i dag, var hundevant og fikk kikke han også, på det fine gliset mit. Men bare litt!
Hva skal de inni der og kikke etter! Jeg har fine tenner, punktum.

Jeg mistenker at det blir mye kikking, ståing og traving de nærmeste dagene, for Elisabeth sa at vi hadde lite tid å trene på.
Ja, ja, det er vel bare å stå på.

Hei og hå!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar