lørdag 25. juni 2011

Bellas tolkning av Forkynnerens (Predikarens) tekst, kapittel 3...

Alt har sin tid
Det finnes en tid for alt som skal gjøres her i min verden.
En tid for å sove, en tid for å stå opp.

En tid for å spise, en tid for å vente på å spise
En tid for å leke, en tid for å kjede seg

En tid for mat, mye tid for å tenke på mat
En tid for å grave opp, en tid for å grave ned

På tide å få noe godt - å vente på no' godt tar for lang tid
En tid for å gå på tur, en tid for å hvile etter tur

En tid for å hente avisen, en tid for å lese avisen (med tennene)
En tid for å kose med meg, en tid for å bite litt på deg

En tid for tørrfisk, en tid for griseører
En tid for grisehaler, litt tid til tyggeben

En tid å gjemme godbit, en tid å finne (=spise) godbit
Ikke tid til kamming og stell, alltid tid til en godbit til

En tid til å sitte pent - og få en godbit
En tid til å rulle rundt - og få en godbit

En tid til koseprat, en tid til å boffe
En tid til tomme fat, en tid til mere mat

Jeg innser at det ikke er annet å gjøre for meg enn å kose meg og gjøre morsomme ting, hoppe og sprette og løpe omkring. Å spise god mat og drike deilig vann og ellers gjøre det beste ut av dagen - det er et godt hundeliv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar