fredag 3. juni 2011

Morgenterror

God morgen, mine damer og herrer!

På tide å stå opp!
En kan da ikke ligge å dra seg til langt på dag når sola er på vei opp over trekronene. Jeg må ut en tur og maven er sulten!
Og når jeg har spist må jeg jo ut igjen.
Det er mor som våkner først når jeg begynner å røre på meg. Hun synes kl 05.00 er tidlig. Rart...
Så forsøkte hun med å krabbe under dyna igjen etter frokost, men det var da kjedelig.
Nå har vi sittet i hagen og lest avisen, kikket og hørt på alle fuglene, drukket kaffe og kjent på duftene fra blomstene.
Det syntes jeg var mye bedre.
Skogsturen i går var fin. Vi gikk en runde og jeg fikk løpe med koblet på slep, så jeg kunne snuse hvor jeg ville.
Det kom en jogger også. Han kom fort og snublet nesten i meg, men han var veldig grei og stoppet for å hilse. Det likte jeg og det syntes mor og far var veldig bra også, for da blir jeg kanskje ikke redd joggere. Han hadde hund selv, sa han. En kongepudel.
Etterpå besøkte vi Erik og Wenche, Ole Andreas (9) og Berit Alice (11). De bor nære skogen.
Ole Andreas og jeg lekte med en gammel ball.
De er snille barn som ikke er redd hunder og som ikke løp etter meg, men lot meg komme når jeg hadde lyst.

Vel hjemme var jeg ganske trett, selv om jeg hadde sovet masse på formiddagen, så det var godt å sove middag.
Vi fikk besøk på kvelden av Kjerst som hadde med seg tantebarna Sondre og Sofie.
Sofie hadde kjole som var morsom å hoppe etter og bite i. De var ikke så vante med sånne valper som meg, så de ble litt engstelige, tror jeg. Da ville jeg hoppe og bjeffe og leke enda mer med dem, men mor sa at jeg skulle finne på noe annet og at barna skulle sitte stille så jeg ikke fikk så lyst å hoppe.
OK da. Jeg kan leke med lekene mine, jeg.

Det er alltid mye å ordne i en hage. Jeg hjelper til så godt jeg kan, f. eks. ordne opp med løvetennene.


Jeg vil gjerne på skogtur igjen, men i dag skal vi ut og se om vi kan finne et bur som jeg skal ha i bilen og så skal vi til hundebutikken der jeg fikk godbit forrige gang. Jeg må ha mere mat, nemlig. Myyyye mat, hvis jeg kan få bestemme.

Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar