mandag 27. juni 2011

Ludvig

Hei!

I fredags kom Ludvig til oss.
Han er Golden Retriveren jeg har snakket om en gang før.

Denne fredagen skulle han være hos oss uten sine eiere og han skulle bli helt til neste ettermiddag.

Wow, lekekompis!

Vi kastet oss ut i lek og løp om kapp og hadde brytekamper.
Ludvig er litt større enn meg, så det føltes veldig urettferdig når han la meg i bakken og snubblet oppå meg.
Ikke kom han seg opp fort nok heller, syntes jeg så da kjeftet jeg på ham alt jeg kunne og satte akupunkturnåltennene mine i skinnet hans.
Så ble det min tur å legge ham i bakken.

Rett som det var kom mor og far og blåste "Time out".
De syntes nok det så litt voldsomt ut og var redd naboene skulle tro at vi myrdet hverandre.
Pøh, vi tåler da en støyt...
Vi fikk beskjed om å ta det med ro og sitte eller ligge pent. så da gjorde vi vel det en stund, da.
Det var bare det at det kriblet så i lekelysten at vi ikke greide å være stille så lenge om gangen, og så var det full rulle igjen til neste time out - som kom altfor fort syntes vi.
Enden på visa var at jeg fikk være inne med mor og Ludvik ute med far eller omvendt.
Mor gikk en tur med Ludvig så han skulle få "gått av seg litt". Når de kom tilbake gikk vi tur sammen.
Da var vi nesten som englebarn.

Vi sov veldig godt hele natta, alle sammen. Mor og jeg på soverommet, gutta på gjesterommet i etasjen under.
Så var vi ute hver for oss og ordnet nødvendige morgensyssler.
Hver gang vi så hverandre fra terassen forsøkte vi å komme på samme side av porten som mor og far holt lukket for "å holde orden på oss".
Vi dro ned til Mjøsstranden på formiddagen. Jeg og mor kom først med bil. Far og Ludvig skulle gå dit.
Der traff vi to damehunder på tur. Jeg fikk være løs og leke litt med dem.
De var ikke så viltre som Ludvik.
Den ene - en Border Collie, Keyla - ble litt lengre sammen med meg og fikk hilse på Ludvig også. Når jeg da bjeffet på Ludvik fikk jeg beskjed av Keyla å la være med det. Jeg gjorde som hun sa med en gang og da ble mor mektig imponert.
Så gikk vi tur og Ludvig koste seg  og badet i vannet. Jeg har ikke gått lengre ut enn til litt over knærne ennå, så jeg holdt meg til det nå også.
Det var godt med en hvil etterpå og så var det matdags og en tørrfiskbit til kos til oss begge.
Vi ble holdt hver for oss mye av lørdagen også, men litt fikk vi leke.
Så kom Eva og Nils og hentet kameraten min. De var brune, for de hadde vært i Hellas (hvor nå det er).

Etterpå var jeg faktisk ganske sliten, men gøy var det!

Om en måned skal Ludvig være flere dager hos oss. Kuuult!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar