torsdag 30. juni 2011

Sommer

I går kom sommeren.

Plutselig var det riktig varmt, også i skyggen.
Jeg, som har tykk, sort pels setter stor pris på skyggen slike dager.

I går hadde vi litt ekstra tid i lunsjen og da gikk vi ned til Skibladnerbrygga for å kjøpe oss is.
Mor spiste av all sjokoladen og det meste av isen, men jeg fikk sleike pinnen til sist. Det er digg, altså!

Så tasset vi langs stranden og kikket på alle som var der. Masse mennesker i alle størrelser, sykler, barnevogner og skateboards.
Av og til så vi en hund også, men mor sa at vi skulle øve på å ikke hilse på alle alltid, så det ble med lange blikk og loggre til hverandre.

Når vi kom tilbake til skyggen i bakgården var jeg så full i hodet mitt av alt jeg hadde sett på og så søvnig att jeg ikke gadd å gå opp trappen. Ville bare sove der og da, så mor måtte bære meg inn.

Om ettermiddagen hjalp jeg far i hagen med å rense ugress under buskene og å vanne i urtehagen.
Han sier at jeg kan brukes som kompostkvern. Det er sikkert fint.

I dag har jeg fått en pille med brunost rundt. Det var ormekur mot kryp i maven (avmaskning). Jeg liker brunost, så det kan jeg ta igjen.


Av og til når vi er nede ved stranden, spiller det i klokkespillet (hver hele time, red. anm.). Det er mye lyd i det, men jeg bryr meg ikke så mye om det. Mor synes det er trivelig.

Nå skal vi gå hjem for i dag.

Ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar