torsdag 2. juni 2011

Fridag

Oi...! Heisann!

Vi var så trette i går, både mor og jeg at vi sovnet i sofaen begge to.
Da sa far at vi skulle gå å legge oss på or'ntli, så det gjorde vi. Sto bare opp og spiste nattmat og sovnet igjen.
Derfor ble det ingen blog i går.

Nå veier jeg 10 kg!
Vi veide oss i går morges, mor og jeg. Først  bare mor og så vi to sammen på baderomsvekta. (Hun sa ikke hva hun veide selv...)

Jeg har hatt tre dager på jobb og begynner nå å føle meg erfaren som terapihund.
Det kan bli litt slitsomt innimellom, mange som skal hilses på, så jeg sover så mye jeg kan.
Av og til stenger mor døren om meg og pasienten som ligger med nåler. Det går helt fin å sove der på gulvet, så lenge det er noen der sammen med meg.
I går forsøkte mor det samme på bakrommet, men der ble jeg jo alene og det var ikke så greit. Da måtte jeg pipe litt.
Etter en stund, når jeg hadde litt pause i pipinga, fikk jeg slippe ut igjen.
Neste uke sier hun at jeg skal være mere alene på bakrommet. Hm, vet ikke helt hva jeg syns om det.

Nå har jeg hilst på Per Arne. Han er så'n hundeinstruktrør. Han var hyggelig.
Til uken skal han komme til oss og  lære mor og far hvordan de skal trene sammen med meg.
Det skal bli spennende å se om de greier det.
Jeg greier alt, jeg.

I dag er det helligdag - "himmelspretten" - så vi har fri alle tre.
Vi sov litt lengre enn vi pleier (1/2 time, sier mor) og det var ganske deilig.
Vi skal være mest hjemme i hagen. Mor og far skal flytte rundt på noen blomsterkrukker, leke med meg og slappe av. Så skal vi kanskje en liten tur i skogen.
Jeg har nok ikke vært i skogen før, så det blir spennende.
Tror jeg kommer til å like det.

Men først skal jeg hvile formiddag.

Hei da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar